Lista på oseriösa installatörer?

snokez
Stor entusiast!
Kontakt:

Inlägg av snokez »

Har skrivit under den klistrade tråden "Leverantörer/Installatörer Pros & Cons" under "Övrigt".
Nackdelen med den är att man ser inte alla betyg/recensioner på varje firma tillsammans utan man måste sitta och läsa igen eller söka igenom alla inlägg.
Gör istället den klistrade tråden "Leverantörer/Installatörer Pros & Cons" till en egen avdelning där varje företag får en egen tråd. Blir betydligt lättare att
snabbt få en överblick om vad folk tycker om en viss installatör.
Biomatic 20+ -07, MAFA-midi. 100+125 m2. Tegel. Fönster: 2&3-glas Byggår: 1965 Haninge.
Förbrukningen mäts och loggas med Pelletslogger Pro. Säck.
2008 Agrol. 2009 Neova. 2010 Naturkraft. 2011 StoraEnso. 2012 Laxå. 2013 Neova. 2014 Vida. 2015 HMAB.
Cohiba
Prima virke

Inlägg av Cohiba »

delDiablo skrev:Som sagt innan i tråden. pellsam.se
Nu finns det i alla fall 46 stycken UTBILDADE,
CERTIFIERADE installatörer av pelletssystem,
inte en sekund för tidigt!!

dD
Det förhindrar inte att kontakten med den pellsamcertifierade installatör som satte in pelletsbrännaren hos oss visade sig vara en så pass plågsam upplevelse att jag föredrar att springa naken nerför Drottninggatan i Stockholm en lördag eftermiddag strax före jul än någonsin ha någon kontakt mer med dem.
Baxi Eurofire - Albin 910 DeLuxe
Souterränghus från 1968
Ekofiber på vinden
250 kvm
elvis
Pannrumstomte!

Inlägg av elvis »

Jag tycker det vore grymt fel att hänga ut folk som kanske inte ens har en aning om att det skrivs skit om dem.

Så länge det finns oseriösa kunder och forumtroll så är det ingen bra idé för ett seriöst forum.

Kanske in så jättekul för denne installatören exempelvis:
(därmed inte påstått att skribenten som skrev första inlägg på detta viset är ett troll men ändå.....)

http://www.pellets.info/viewtopic.php?t=5186
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
Beginner
Prima virke

Inlägg av Beginner »

Med hänvisning till vad jag sagt tidigare så menar jag att det inte är frågan om att kasta skit på någon eller skriva tårdrypande berättelser om vem som ringt vem eller vem som lovat komma och inte kommit. Inget sådant tjafs.
Man ska helt enkelt sammanfatta allt och ange hur nöjd man är med ett eller två ord. Man kan sedan sätta en gräns så att det behövs förslagsvis 5-10 omdömen innan något publiceras. Detta borde funka om någon tar på sej jobbet att sköta det hela. Om man sedan får fram att en leverantör har 80% nöjda kunder och en annan endast 20 % så säger detta en hel del - Pellsam eller inte Pellsam. Man måste utgå från att de som skickar in omdömen är ärliga människor- tror man motsatsen är en sådan här leverantörsbedömning fullständigt meningslös.
CTC 265B 1976:a
Eurofire -06
Shuntautomatik UVE
Villa 1961, 2x140 m2
Norra Halland
snokez
Stor entusiast!
Kontakt:

Inlägg av snokez »

Forumet är väl till för att hjälpa folk? :roll: Då ska man inte tysta ner kritik mot företag som gång på gång inte sköter sig.
Vitsen med statistik är ju att även om en oseriös användare skulle ge negativt betyg så kommer de andra betygen bevisa motsatsen.

Beginners förslag låter helt OK! Bara betyg, då kan det inte bli nån öppen pajkastning.

Väntar på en sida /avdelning där man kan se alla betygen samlade för respektive företag.
Biomatic 20+ -07, MAFA-midi. 100+125 m2. Tegel. Fönster: 2&3-glas Byggår: 1965 Haninge.
Förbrukningen mäts och loggas med Pelletslogger Pro. Säck.
2008 Agrol. 2009 Neova. 2010 Naturkraft. 2011 StoraEnso. 2012 Laxå. 2013 Neova. 2014 Vida. 2015 HMAB.
Användarens profilbild
Stugsittaren
Pannrumstomte!

Inlägg av Stugsittaren »

Pelleplutt skrev:Vi har ju den klistrade tråden "Leverantörer/Installatörer Pros & Cons" under "Övrigt". Duger inte den tråden till att skriva om era erfarenheter i?
Tydligen inte - där har ingen skrivit sedan 30 mars '06, så det kanske inte är så viktigt...
Nu finns det färska inlägg i den tråden. Bra att hålla den vid liv.
Leverantörer/Installatörer
När jag ser en del av mina inlägg där, tycker att det är läge för Moderatorn att rensa lite i tråden.
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
Skriv svar