Det var det!

Tog tag i problemet med det felmonterade tändelementet i går kväll. Nu sitter skruven genom röret och muttern på utsidan - precis som det ska.
Rostret ligger nu som klistrad till röret förutom mindre glipor längs långsidorna.
Summan av kardemumman: Brännaren har gått utan problem sedan 23 tiden i går kväll när vi satte igång den igen.
Kan också nämna att jag skruvat ner startdosen igen till normal. Hade ju problem innan att den inte ville tända och trodde ju att det var fel på startdosen men nu funkar det helt perfekt med mindre dos.
Dessutom provade jag att ta bort inställningen "högt drag" och den startar ändå!

Alla dessa märkliga startproblem kom sig säkerligen av att tändelementet satt lite fel och att rostret därmed inte låg stilla utan sviktade upp och bakåt.
Det retar mig så in i norden att jag har suttit där i pannrummet alla dessa timmar dag ut och dag in och nästan "gråtit" blod över den förbannade brännaren. Alla dessa justeringar hit och dit som egentligen inte gjorde så stor nytta eftersom felet låg på ett annat plan - en urkorkad röris!

Jag är verkligen jätteglad att jag hittade till detta forum för utan er och era tips så hade jag nog suttit där än.

Men jag måste ju säga att alla timmarna i pannrummet och här vid datorn har gjort att jag lärt mig massor så blir det fler problem i framtiden (blir det säkert

Nu ska jag bara slå mig till ro och se hur länge den funkar. Ska bli väldigt intressant!