Vad gäller Layout;
Tack för denna systembildsfunktion!
Du har sparat mig någon månads huvudvärk!!!
om man får önska fritt så har jag hellre en systembild som är "täcker" hela sidans bredd, lika som graferna.
Mitt system innehåller som bekant förutom det som redan finns i bilden, ett gäng solfångare, tre acktankar och ett dussin tempgivare, så för mig får bilden gärna breda ut sig.
Loggerinfon kan med fördel finnas under just fliken "view log". i min konfigurering så kan man ju inte läsa så väldans mycket intressant där
Vad gäller styrningen av brännaren så litar jag fullt på pellmon, och nästan fullt på owfs och övrig hårdvara,
ska ge mig på ett försök med calculate pluginet, kommer sannolikt krypandes på knä för att få hjälp med configureringen
Om nu något skulle strula så kommer jag att få ett mail från pellmon om temperaturen sjunker alltför mycket under inställda börvärden, så då kan man ju skicka ner någon (mig själv) för att titta till brännaren.
Ska man åka jorden runt så får man väl koppla på "den vanliga" styrningen just då.
Vad tror du om upplägget och vad tror du om detta relä för att styra min ingång på min viking bio:
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... &toc=18836
Vad gäller säkerheten så har jag ett externt överhettningsskydd som sitter på pannan och slår av brännaren vid överhettning.
Viking bio 20 i en vedolux 40, ackumulatortankar och 15m2 solfångare.