Hej! Har ett radiatorsystem. Precis bytt panelen efter åsknedslag (applikation 130) samt den där svarta grejen med vredet på och skalan 1-10 (shuntautomatik?), den heter AMB 162 i vart fall. Får dock inte upp någon värme alls på elementen.. Displayen visar inställda +20, komfort.
Har ställt in gångtid till 140s på pumpen (enligt Danfoss video), ställt kurvan till 1,2 som det ska vara för radiatorer. I övrigt har jag inte pillat med några inställningar annat än de som anges i videon. Andra inställningar är fabriksinställda alltså.
Innan jag bytte panelen tog jag kort på hur sladdarna satt så nya monteringen skulle bli bra. Har idag dubbelkontrollerat sladdarna med fotot och rätt färg sitter på rätt plats, så som det gjorde på den gamla.
I panelen får jag inte upp någon symbol för pumpdrift (såna där svarta trekanter), ska det vara det, månne? Och i så fall; var aktiverar jag det kommandot?
Är det någon annan parameter som jag bör justera för att få ut värmen på elementen? Det börjar bli kallt nu..
I videon anges det att pumpen kan gå åt fel håll; man kan då prova skifta sladdarna på plats 25 och 26. Det har jag inte gjort då jag kopplat exakt som det var på förra modellen som bara var 2 år gammal. Men det kanske man ska prova i varje fall? Eller kan man "bränna" pumpen eller något annat om det blir fel?
Jag tror dock inte på sladdskifte i det här läget utan att det är någon parameter som ska justeras.
Ja, just; jag kollade så pumpen gick i menyerna med..och det gjorde den (man provar genom att trycka on/off).
Har enbart utegivare om det är till någon hjälp. Och den funkar att visa rätt temp i displayen.
Jag kan fotografera allt eller vissa delar ifall det önskas!
Jag och barnen skulle bli ofantligt tacksamma för guidning kring detta!! En hantverkare är inte lätt att få ut till det här "lilla" jobbet..
En blomkvast kommer med Interflora som tack för hjälpen