pelletseldning i TMV Attack

Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!

Inlägg av bergatorparen »

Hmm. Lite beror väl på ägaren med? Jag har en Viking Bio som tuffar på utan att mucka. Jag är jättenöjd med den. Men: Jag håller efter den. Den blir uraskat och damsugd varje gång den eldat ett veckoförråd - även fallröret får en omgång med damsugaren. Kollar att slitsarna på rostret är öppna, sedan är det bara att haka på och starta. Pannan sotar och askar jag ut samtidigt. Kanske är det anledningen till att jag inte har några besvär?
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Användarens profilbild
Stroker
Lärjunge!

Inlägg av Stroker »

Jag förmodar och tror att det är som du säger Bergatorparn :)

Kommer ihåg på den gamla tiden när "alla" tyckte Harley var skit och dom bara skar hitan o ditan och för att inte tala om allt annat skit som hände.. En riktigt dålig maskin-. På den tiden var det märkligt nog gott om "duktiga" meckare oxå som ofta hyllade regeln att om någon gjort nåt som är bra kan jag säkert göra det bättre :). Som jag då- tjugoåringar som efter en kort tid insett sig vara för djävla duktiga.....- *suck* vad dyrt det blev för de flesta..
När man tror man kan är det hög tid att dra öronen åt sig annars blir dom brända fortare än man anar Desto mer man vet så (förhoppningsvis) inser man hur lite man vet.
Bionordic B16 GL brännare sedan 2006 i en TMW Attack 200 oljepanna och efter pannbyte till en begagnad UNO 2006:a från 2012. Dubbla Tigex 25,
Skriv svar