Sotning av rökkanaler Biomatic
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Tar du ner den 5 cm får du ju 192 cm o då är det definitivt inga problemStroker skrev:Jag har fortfarande inte gett upp mina tankar på att köpa en Biomatic (nu sen jag såg att min takhöjd är 1,87 och inte 1.80 samt att den går att flytta ner i betongen 5 centimeter) men ovanstående kommentar gör ju att jag undrar om en panna från 2007 har detta ovala hål som ej spaksotas samt om en panna från detta år leverererades med brännaren med kedjematning eller kuggdrevsmatningAndré skrev:Bosse har du den äldre Biomaticen??
Då har du även en ovalkanal under detta lock där du finner 4 tuber till o denna kanal sotas inte med spaken..
kanske en trådkapning vad vet jag men det går ju lite hit och dit verkar det som..
Om sen en panna man köper normalt levereras med skruv är oxå intressant.

Ja pannan från -07 som säljs på blocket för 39000 har den ovala kanalen men om sotaren gör sitt jobb så ska du ha extrem förbrukning om du ska måsta rengöra den själv, 20-25 ton då börjar den va ganska full med flygaska o denna kanal har inte så mycket med verkningsgraden att göra heller då den är kort (30 cm kanske)
Den pannan bör ha kedjedrift annars så kanske de går försöka få med ombyggnad för detta..
Förrådsskruv ingår nog inte då det oftast inte gör det om det inte är paket med veckoförråd som ingår..
Med den pannan o hushållsvåg fixar du iaf justeringen själv

Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd