ev justering 6 eller 8 mm

Vednisse
Pannrumsnisse!

Re: ev justering 6 eller 8 mm

Inlägg av Vednisse »

Har kört fast effekt sedan jag började med 6mm. Måste se vart problemet ligger.........

/Vednisse
TMV ALPHA, Bionordic B16GL (special limited edition), Styrning M3 SMART, Modulerande effekt (PID), Tryckluftsrensning, Hemmabyggd doserskruv, PLC-styrd externmatning, Värmer tegelhus -64 på ca:168kvm, 7,5m insatsrör 100mm, KW150 dragbegränsare.
Vednisse
Pannrumsnisse!

Inlägg av Vednisse »

Uppdaterar lite i hur det gått...
Fick tio säckar från en annan batch att testa och då var problemen borta. Fick efter detta resten av pallarna utbytta :)
Dock gick det lite lite för fett med optimala värden, på gränsen till att sota. Fick lägga mig på Co2:11,5% O2:9%, samma sak med vanliga 8mm visade sig dock. Kanske får in lite tjuvluft någonstans jag inte kan hitta...

Nu är det nya projekt som pågår...önskar jag kunde köpa mig en Peltec panna i sommar.

/Vednisse
TMV ALPHA, Bionordic B16GL (special limited edition), Styrning M3 SMART, Modulerande effekt (PID), Tryckluftsrensning, Hemmabyggd doserskruv, PLC-styrd externmatning, Värmer tegelhus -64 på ca:168kvm, 7,5m insatsrör 100mm, KW150 dragbegränsare.
Eldvin
Pannrumstomte!

Inlägg av Eldvin »

11,5 i Co2 är inget dåligt värde!!Du kan gott å väl ligga där.Det e värre om det skenar upp till 13,14.
Skriv svar