Rejäl källarbrand!!!
Re: Rejäl källarbrand!!!
Näe,,,Är man på god fot med lokala lysmaskar så funkar frysen ändå 

-
- Lärjunge!
Sant det ELdvin,Jämktkraft var suveränt snabba och hjälpa oss on med portabel elcentraler.LIka så Älvservice i Bonäshamn, Daniel OLsson och hans kollega har varit så himla hjälpsamma. Dock så går ju kablar ringlandes som svarta snokar i hela huset och källaren.Men vi hankar oss fram.väntar nu på skaderegleraren. Lite svårt att få lagom temp i huset, detta då min chuntautomatick nu sagt upp sig pga allt sot och rökgaser. Thermomaticken är kolsvart, men gick nästan en vecka efter branden.Beställer en ny nu från Rinkabyrör.Känns lite agasamt att börja på å kasta ut allt i källarens idag, fan minus 19c uppe i hallen nu.
Direktcitering borttagen, använd svara-knappen vid svar under det inlägg som avses. / Roli moderator
Direktcitering borttagen, använd svara-knappen vid svar under det inlägg som avses. / Roli moderator
Värmebaronen Vedolux 2016+ Viking Bio 20+termomatic CBJ+ACC 2X500L bORÖ+LADDOMAT 4030 ved,pellets,jävligt vass yxa. å jackad kolv på motorsågen...Värmer 95kvm på två plan,samt källare till 18c. 20 får samt 5oxar. Även en Ford 4610-4 på gården
Kyla ja,,, Är väll bara myxoxar som gillar 19 minusgrader.
Ni som har tillgång till Jula,så har de extrapris på askhink och lock.
http://dp.hpublication.com/publication/f1de2889/
Köpte en själv idag.
http://dp.hpublication.com/publication/f1de2889/
Köpte en själv idag.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Tråkigt att läsa, största mardrömmen! Jag är tyvärr slarvig i mitt pannrum............ Ska bli ändring på det!!
Dock har jag fyra brandvarnare en innanför källardörren högt placerad, en i hallen, en i vardagsrummet och en ovanför trappen på övervåningen, tänker dock sätta en i varje sovrum också. Brandvarnare är underskattade, jag har en 2 kg pulver släckare i pannrummet för snabb insats när man är där och jag har en 6kg i trappen påväg ner till källaren.
Mvh Kim
Dock har jag fyra brandvarnare en innanför källardörren högt placerad, en i hallen, en i vardagsrummet och en ovanför trappen på övervåningen, tänker dock sätta en i varje sovrum också. Brandvarnare är underskattade, jag har en 2 kg pulver släckare i pannrummet för snabb insats när man är där och jag har en 6kg i trappen påväg ner till källaren.
Mvh Kim
Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.
-
- Lärjunge!
ser inte lika djävligt ut längre!!nu har sanerarna nästan gjort klart,källaren kliniskt ren,sprutmålat vitt överallt med sk spärrfärg,luktar satan!!! sedan skall en färg läggas utan på denna.Totalsanering i Östersund har gjort ett toppenjobb.Kanske blir färdigmålat i morgon.Även pannrummet är numera vitt!!!!
Det blir bra detta,men man lär ju gå back på incidenten...
Någon el är fortfarande inte åtgärdat,men det blir väl....vi får väl leva med dessa skarvkablar i huset över jul ocg nyår.Finns värre saker,det finns dom som inte har ström överhuvudtaget,så varför klaga
Finns alltid någon som har det jävligare!!Vi har värme,mat på bordet i jul&6 underbara barn samt två barnbarn,så jag är lyckligt lottad.
God jul kära forumvänner!
Det blir bra detta,men man lär ju gå back på incidenten...
Någon el är fortfarande inte åtgärdat,men det blir väl....vi får väl leva med dessa skarvkablar i huset över jul ocg nyår.Finns värre saker,det finns dom som inte har ström överhuvudtaget,så varför klaga

Finns alltid någon som har det jävligare!!Vi har värme,mat på bordet i jul&6 underbara barn samt två barnbarn,så jag är lyckligt lottad.
God jul kära forumvänner!
Värmebaronen Vedolux 2016+ Viking Bio 20+termomatic CBJ+ACC 2X500L bORÖ+LADDOMAT 4030 ved,pellets,jävligt vass yxa. å jackad kolv på motorsågen...Värmer 95kvm på två plan,samt källare till 18c. 20 får samt 5oxar. Även en Ford 4610-4 på gården
God Jul själv Lennart. Härligt att höra att det har gått framåt och att du kan kosta på dig lite julglädje trots allt.
jag såg tipset om askhinken några inlägg tidigare. En sådan med tillhörande lock kommer att inhandlas i morgon. Om det är den jag tror det är så är den större än en vanlig spann och en hundring som den kostar nu är den lätt värd. 39:- för locket.
jag såg tipset om askhinken några inlägg tidigare. En sådan med tillhörande lock kommer att inhandlas i morgon. Om det är den jag tror det är så är den större än en vanlig spann och en hundring som den kostar nu är den lätt värd. 39:- för locket.
VB Comet med Viking Bio & Mafa mini, installerat 2006/06
Kåk från -49 på 120kvm i 1½ plan med direktel på ovanvån.
2 vuxna & 4 ungar.
Kåk från -49 på 120kvm i 1½ plan med direktel på ovanvån.
2 vuxna & 4 ungar.
- bergatorparen
- Pannrumshärskare!
God Jul på dig Lennart. Hoppas att resten löser sig på "folkvis" över ny år.

CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
-
- Lärjunge!
Tack "torparn"god jul själv