Pelletspriset? Vad tänker ni som snart ska investera?

ronald
Pannrumstomte!

Inlägg av ronald »

Tjena! i mitt område kommer dom inte att dra någon f-värme
men en kompis som jag hörde med...hade fått ett erbjudande =
här kollar dom först intresse och ger erbjudande om ex : 40000 kr
installation av f-v borttagning av panna ny f-värme där panna står! kollar-
intresse först.. sen om det blir tillräckligt många som är intresserade.. :!:
Sen går det nog att få bara framdraget ,om dom skall gå förbi med f-v till något nybyggt område i närheten som skall inkopplas..
men jag har aldrig hört att dom låter gamla pannan få vara kvar :!: Mvh ronald
Senast redigerad av ronald den tor 26 apr, 2007 16:03, redigerad totalt 1 gånger.
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
elvis
Pannrumstomte!

Inlägg av elvis »

ub skrev:
Man kan antaga det som utpressande monopol att vägra mig fjv pga att jag inte vill skrota bef anl som kan vara ny eller gammal, argumentationen håller troligen inte alls i en rättsligt prövning.
däremot kan man expl kanke kräva en bindning på x tid med hänvisning till investkostnad.
De vägrar precis vad de vill, det är ett erbjudande - inte en lagstadgag rättighet att få fjärrvärme. Gillar man inte reglerna så skriver man inte på och köper inte tjänsten.
ub skrev: man har alltid en fast kostnad men install man fjv så anväder man den väl!?
Då finns det ju ingen anledning att behålla gamla anläggningen inkopplad, eller ?
Det är just det Fjärrvärmeverken vill skydda sig ifrån, att folk behåller anläggningar och kör vad som är billigast för tillfället.
De vill att den beräknade produktionen förbrukas och inte att en massa tjommar eldar ved när det är kallt och köper FJV när det är bekvämt.

Mvh
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
ub
Stor entusiast!

Inlägg av ub »

8)Hallå Elvis det vet jag väl för f-n att det inte är en lagstadgad rättighet.
samt att det finns en väldigt bra anledning att behålla bef anl (framtid)eller har du kristallkula!? Allmänt ser jag inget fel iatt massa sk tjommar ser om sitt.
har senast idag haft kontakt med fjv-bolaget här hemma och det finns inget som kan hindra att man behåller sin bef anl hä iaf.
dessutom kan man dra fram fjv till pannrummet o senare när man önskar mont växlare o dra igång anl,men det är här det.
övrigt kan jag hålla med om att tokerbjudande bör man avböja.
det gäller ju att stå på sig o inte mesa sig fram här i livet,men en del gillar kanke att stå med mössan i hand.

mvh till dig Elvis
ECOTEK A-4 I CTC TOTAL-85.
ronald
Pannrumstomte!

Inlägg av ronald »

Tjena :!:
Ja kompisen hade redan köpt en p-brännare när erbjudandet kom så-
han kör precis samma panna -bränn som jag själv faktiskt 8) 8)
(Och det går som klockan bägge anläggn.) :D :D
Ja till saken vi har korstaverket en (super)sopeldaranläggning för f-v
mm i S-vall....Så nu betalar vi även kilopris på sophämtningen,dom vill
inte ha någe skrot i tunnan (gammal p-brännare o dyl) :lol: :lol: förlåt :!:
Sopbilarna skall väl kunna hälla direkt i pannan kan tänkas.
Men man kunde kompostera också utan tunna (men det la dom en fast avg på (för lite till korstav(ramaskri den avg fick tas bort) Men nog tror jag att det är miljövänligt och bra både pellets och f-värme (sopeldning.)

Mvh ronald :!: .
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
Skriv svar