på skrev:
När det gäller bannlysningen av VP så kvarstår min åsikt baserat på det faktum att de funkar som sämst när de behövs som bäst, samt förbrukar el i stor utsträckning för att producera lågvärdig värme, vilket totalt ger en stor miljöbelastning. Om du anser detta vara fel är jag intresserad av dina argument för detta, men mindre intresserad dina dåligt underbyggda personangrepp.
Dåligt underbyggda personangrepp ?
Nu får du allt tänka till över din egen prestation.
Problem med självinsikten kanske ? Du anklagar lite tidigare i denna tråd kända forummedlemmar för att ha egna intressen i värmepumpsbranschen !
på skrev: Att du i kombination med förbiseende av ovanståendedessutom köper pellets för 3 kr/kg, tyder på att du är i en mycket tveksam bransch - d. v. s. att du säljer värmepumpar själv. Den enda som blir lyckligatre av att någon ev. skulle följa dina råd är nog du själv!
Vad är det du upplever jag har sagt som är ett dåligt underbyggd personangrepp ? Kan du precisera är du vänlig ?
Upplever du det som personangrepp att tycka ditt inlägg om bannnlysa VP är det mest korkade inlägget hittills på detta forum ?
Tja, hävdar man att värmepumpar borde bannlysas och slängas i sjön så kan du räkna med respons.
Tänk nu till ordentligt innan du svarar, för det är inte jag som kallar folk för grejer till höger och vänster.
Eller hur var det du började ovanstående inlägg.
på skrev: Till "Kungen av R&R".
Du kan börja med att läsa ÄFAB:s tester av brännare i oljepannor eller SP och Råd&Rön". De är objektiva ock korrekta till skillnad från hempulares egna subjektiva tycken.
De kommer ex: aldrig eller sällan fram till sådant här:
på skrev: Anslut en brännare till bef. oljepanna vilket oftast ger en verkningsgrad på över 80%, så hamnar värmekostnaden på 50 öre/kWh, exkl. arbets-, ränte- och avskrivningskostnad
Mvh
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.