Styrbox "Janne Fire" Flex A
haha de finns inte en enda superhemlis i en flex styrbox. varken i dem till de gamla gula brännarna eller de blå.
största skillnaden mellan dem är microprocessorn som har fler ben i de blå brännarna.
be din kontakt att göra en egen styrbox så har du ju en utmärkt brännare med den support du önskar på elektroniken...
min morfar 80+ har kört sin janfire sedan -96 nästan helt utan problem, de problemen har visat sej vara bristande pelletskvalité.
största skillnaden mellan dem är microprocessorn som har fler ben i de blå brännarna.
be din kontakt att göra en egen styrbox så har du ju en utmärkt brännare med den support du önskar på elektroniken...
min morfar 80+ har kört sin janfire sedan -96 nästan helt utan problem, de problemen har visat sej vara bristande pelletskvalité.
Nibe City -02, Janfire Flex -a -03 och danfoss shuntautomatik.
170m2 tegelhus i 2plan + 80% uppvärmd källare
170m2 tegelhus i 2plan + 80% uppvärmd källare
Ska göra det
Det var ju själva grundtanken
Kul att det funkat bra hos din morfar . Men tror inte det gått lika bra för tidigare ägare av brännaren jag köpte . Är en -05 Flex a , boxen bytt -07 , fläkten bytt , några kedjor , termok , tändspiraler mm . Fick med en hel påse med extra delar . Men som jag nämnde , köpte jag den för skoj skull . Annars tycker jag den funkar bra , ärligt talat . Den här kan jag ju pilla med lite , vill inte göra det med min Nh , då jag anser att man inte ska behöva det med en brännare som knappt gått ett år . Där tycker jag nog tillverkaren får ta sitt ansvar , när det är garanti på grejerna . Det är därför jag köper nytt ivarjefall
Wepe

Wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Brännare
någon som fått nån box????
Är det någon som har fått tag i nån box eller vad som blir fel i dom??
Min box gick sönder förra veckan och har ringt runt hela norr och västerbotten utan resultat...
Min box funkar men fläckten blåser för fullt hela tiden så jag har varit tvungen att strypa inlopps hålet i fläckten så jag kan köra den i manuell läge.
Har ring och varit lite brysk på janfire ska ringa på måndag och ge vd:n en omgång han satt i möte i fredags
Min box gick sönder förra veckan och har ringt runt hela norr och västerbotten utan resultat...
Min box funkar men fläckten blåser för fullt hela tiden så jag har varit tvungen att strypa inlopps hålet i fläckten så jag kan köra den i manuell läge.

Har ring och varit lite brysk på janfire ska ringa på måndag och ge vd:n en omgång han satt i möte i fredags

Köp en Crouzet millenium3+ och gör programet själv hur enkelt som helst
Så kan janfire hålla på med sina B-boxar själva sedan
..
Så kan janfire hålla på med sina B-boxar själva sedan

Lesol 3+ 15m2 1000l Soltank, Bionordic B16 med M3+ i en Albin effekt 225 -87 Logger2020 & Nu även RDDbuddy + Pellmon logger som körs på varsin RPi2.
Siemens LOGO 8. 3st Unipi med extra AO I/O +Relä I/O
Siemens LOGO 8. 3st Unipi med extra AO I/O +Relä I/O
Re: någon som fått nån box????
Hej jag har en box i västerbotten om du inte har fått tag i nån pma isånnafallsmej skrev:Är det någon som har fått tag i nån box eller vad som blir fel i dom??
Min box funkar men fläckten blåser för fullt hela tiden så jag har varit tvungen att strypa inlopps hålet i fläckten så jag kan köra den i manuell läge.![]()
Inte mycket nytt på den sidan , ärligt talat har jag inte haft så mycket tid med det
Men det kommer nog igång igen ? Har nog lite för mycket fritidsintresse misstänker jag
Men det är alltid kul med lite projekt ? Vet om att det finns boxar att köpa , men min funkar ju än ? Plus att jag kör mest med Nh,n .
Men har lite andra grejer jag tänkte kolla på ang brännare . Men det kan vi ju höras om . Inga större hemligheter , men vill nog inte skriva så mycket här innan jag testat .
Ha Det
wepe

Men har lite andra grejer jag tänkte kolla på ang brännare . Men det kan vi ju höras om . Inga större hemligheter , men vill nog inte skriva så mycket här innan jag testat .
Ha Det
wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Brännare
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Brännare
snart dags..?
Hörde innan idag att det inom nån vecka kommer att provas ut ett nytt kort till Flex-a.
Senast redigerad av Dountless den fre 06 nov, 2009 13:56, redigerad totalt 1 gånger.