André skrev:Ved Profilen skrev:Wodda ta det lungt ! Ta en drink med frun som inte skiktar sig för mycket
Andrè däremot skall förklara för mig hur dagens skiktning kunde bli så bra bara för att jag stängde av ena tanken
Jag lovar dig Andrè att du skall få sista ordet i denna tråd om du visar att min koppling är fel

Nog tror jag Wodda klarar att fixa skiktning men det gör inte du..
Om det varit bra skiktning skulle det inte tagit 7 timmar att få samma bottentemp i tanken som radiatorreturen har, Som det blir hos dej kan man tro att returen går in i mitten på tanken för då blandas det kallavattnet med det varma men det kommer göra tanken först kall i botten änd men det tar tid o det är inte skiktning...
Stängd shunt kan det då inte varit för då borde du ha det varmt inne om returen är över 30°, Du har ju även förrådsberedare oxå vilket inte gör saken bättre utan värmebehov..
Du har inte svarat på frågan vad du anser att skiktning är??
Inte heller om det bara behövs vid laddning??
Laddar man tanken full varje gång så har skiktningen ingen betydelse vid laddning..
Spelar ingen roll vad folk skriver/säger du svävar bara iväg el bryr dej inte om att svara så du får sista ordet men jag hoppas verkligen folk som ännu orkar läsa i tråden ser att du vissar upp hur det INTE ska vara..
Kanske vore en bra ide att det låses en tråd för dej där du bara ber folk skicka pm om dom behöver hjälp med värmeanläggningen..

Jag kan bara förklara för Andrè att du inte förstår dig på varken loggning eller temperaturer och isolering av tankar när du förklarar för mig hur mitt system fungerar vid urladdning av tankarna. Jag ville visa på forumet hur min loggning ser ut mot eldning av en Tank alltså 750 Liter.
Då helt plötsligt vart min loggning perfekt enl andra läsare på forumet? Det tyder ju på att många förstår loggning.
Jag vet att det blev många frågetecken när jag visade loggningen mot en tank? Men tänker man efter så blir min skiktning lika dan mot två tankar. Den enda skillnaden är att jag eldar varje kväll så att inte tankarna blir helt ur laddade! Jag laddar alltså inte ur mina tankar som jag gjorde när jag visade urladdning vid en tank. Två st tankar räcker som bekant längre tid..
Jag har även i denna tråd förklarat att det är lika viktigt med skiktning vid i som urladdning av tankarna. Du får nog läsa hela tråden en gång till. Wodda visar till och med en text från termoventilers hemsida som förklar det här. Du skriver att inte skiktet har någon betydelse vid laddning.
Nu får du nog förklara dig ?
Jag kan också visa grafer hur det borde se ut som Wodda gjorde. Men jag väljer istället att visa verkligheten på forumet. Hur ett rätt kopplat system med rätt isolerade tankar och rätta flöden fungerar.
Du skriver att jag inte svarat på dina frågor ? Dessa svar finns redan förklarade i tråden?
Du svarar inte ens mig på frågor som jag ställer till dig ?
Du skall visa mig att mitt värme system är felkopplat

Sedan skall du visa mig vad jag skall göra för att det skall bli riktigt

Jag ger mig aldrig innan jag får ett konkret svar från dig

Jag vill optimera mitt värmesystem ännu mera. Jag trodde att jag redan gjort det
Sedan skriver du att en tråd bör låsas för Pm där folk behöver hjälp med värmesystem?
Jag kan starta en tråd som heter Ved Profilen och Andrès Funderingar
Denna tråd kommer oxå att bli ganska intressant