Okkerpriser på brännare!

André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Ser att det nämns avstånd att åka för installatören... Vilka avstånd är de??

När frajon satte in min bequem så va han hit först o kollade vad som behövdes för grejer o lämnade pris.. Han har 6,5 mil enkelväg till mej..

Sen kom han några dar senare o monterade brännaren o de tog 2,5 tim inkl justering.. Började med att montera brännaren sedan startade han upp den så att den han komma igång ordentligt.. Medans han monterade skruven matade ja brännaren manuellt så när skruven va på plats så hade brännaren gått i en timme så då va de bara att justera..

Sen kom han hit o gjorde finjusteringen 2 veckor senare men allt va som första gången så de blev bara en koll..

Totalt så körde han 39 mil o jag betalade med stora motorn o 5 meter skruv med en 90° böj 23300:- inkl Gejderfäste o pellsam försäkring 985:-
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
pitch
Stor entusiast!
Kontakt:

Inlägg av pitch »

Jodu, André!

Du skulle bo här nere i "Fjollträsk" ett tag så kanske du skulle förstå hur svårt det är att få bra priser och vettig service...
Jag säger inte att det är omöjligt men tyvärr verkar de flesta aktörer på marknaden ha större intresse för att göra en "stor hacka" på kort tid än att leverera trygghet och garantier i det långa perspektivet...
Varför tror du det är så många som veckopendlar hit?
Inte är det för att lämna garantier och trygghet för deras jobb iaf...men de tycks komma norrifrån om man kollar trafiken på E4:an...förmodligen samma fenomen söderifrån.

M.a.o. ... Där det bor många idioter (om du är 08 odyl så läs soffliggare, det gör jag) kan man göra sig en bra "förtjänst".
Jag känner ett antal norrlänningar som utnytjar dessa.
Tyvärr har det blivit kutym att man inte utbildar "hantverkare" inom "storstaden" eftersom det inte finns någon "prestige" inom sådant...detta leder till att Martin Timell osv får fotfäste...

Sorry att jag kanske hoppar lite i resonemanget/tråden men jag tycker det har med saken att göra...
Se till att det finns kompetent folk i städerna/storstadsområdena så kanske vi slipper de amatörer vi har här.
Jag skulle säkert kunna bli en pelletsexpert här bara genom att ha följt trådarna här i forumet...mer än jag kan säga om de "kunniga" jag varit i kontakt med.

Varför snacka om en "öppen marknad" inom "EU" när det inte ens fungerar inom Sveriges gränser?

/Pitch
Äntligen ägare till en Biomatic 20+ med hembyggt förråd (1/2 bulkförråd)
ub
Stor entusiast!

Inlägg av ub »

8) ser att det finns lite schismer här ang ämnet en del försvarar de sk ockerpriserna med div åsikter men man kan väl säga att alla är MER ellermindre egoister att expl tänka på att grannens födkrok är att leva på pelletssystem, skall jag då acceptera höga priser för det? tror man att grannen skulle tänka på mig ? nej ni det skiter han förmodligen i, bara han får sitt(pengar),ömsesidig tanke måste till för att allt skall fungera annars blir det nog kines grejor framöver och då står nog båda parter med arslet bart.särskilt brännar-nisse vars födkrok har övertagits av asien.GOD JUL PÅ ER ALLA.
ECOTEK A-4 I CTC TOTAL-85.
pitch
Stor entusiast!
Kontakt:

Inlägg av pitch »

ub skrev:8) ser att det finns lite schismer här ang ämnet en del försvarar de sk ockerpriserna med div åsikter men man kan väl säga att alla är MER ellermindre egoister att expl tänka på att grannens födkrok är att leva på pelletssystem, skall jag då acceptera höga priser för det? tror man att grannen skulle tänka på mig ? nej ni det skiter han förmodligen i, bara han får sitt(pengar),ömsesidig tanke måste till för att allt skall fungera annars blir det nog kines grejor framöver och då står nog båda parter med arslet bart.särskilt brännar-nisse vars födkrok har övertagits av asien.GOD JUL PÅ ER ALLA.
KURSK personifierad?

/Pitch
Äntligen ägare till en Biomatic 20+ med hembyggt förråd (1/2 bulkförråd)
ub
Stor entusiast!

Inlägg av ub »

8) kursk personifierad!? utveckla det tillklarspråk!!!!
ECOTEK A-4 I CTC TOTAL-85.
Skriv svar