Icecap skrev:Jag har gjort en förlängning av baffeln. Den förlängning hänger fast i original-baffeln och leder rökgasen neråt. Det sänkte rökgastemperaturen med 25°C - och det är ju också en vinst.
Vad har du för ca dygnsförbrukning?
Icecap skrev:Jag har gjort en förlängning av baffeln. Den förlängning hänger fast i original-baffeln och leder rökgasen neråt. Det sänkte rökgastemperaturen med 25°C - och det är ju också en vinst.
Har du hushållsvåg är de enda sättet du kan kolla effekten på, mata brännaren från vågen under 10 minuter å se vad den förbrukar 415 gram/10 min är 12 kW inmatad effekt..Fricke71 skrev:Ska testa o förlänga baffen lite då.
Nu kör jag läge 3 ja, med volten runt 95-97.
Har potten för matningen 1 kvartsvarv från min läge.
ca 5sec mellan varje skruvmatning.
Askan är vit med lite toning åt ljusbrunt.
Rökgas ca 150-180grader.
Ju längre tid desto noggrannare blir mätningen, sen är de väl inte så jobbigt att mata brännarens internförråd i 10 minuter då man bara behöver se till att man fyller på när nivån börja sjunka ner mot nivågivaren..Vicke912 skrev:Varför 10 minuter? Blir ju enklare med 6 minuter så slipper man en multiplikation.
Tillräckligt jobbigt att sitta i 6 minuter och mata och dessutom kanske brännaren hinner elda färdigt och övergå till renblåsning.
Ex. 250g på 6 minuter är 2,5 kg pellets i timmen. 2500x4,8=12,0 kW