Priset på pellets

Skåne
Fröträd
Inlägg: 73
Blev medlem: tor 03 nov, 2005 00:51
Ort: Lund

Inlägg av Skåne »

Vi i villa är en skittidning. Egentligen kvalificerar den sig inte ens som tidning, det är ju bara reklam och produktplaceringar. Råden man får är utifrån producenternas bästa. De vill hålla igång fabrikerna och vill därför att vi byter ut fullt fungerande kök, fönster, uppvärmingssystem etc så ofta ofta som möjligt. Det är därför Vi i villa finns.

En annan versamhet är lobbyverksamheten de bedriver mot regering och riksdag. Med till synes vetenskapliga argument lyckas de få rikstqan att besluta om diverse bidrag för att befolkningen ska byta fönster, isolera, mm. Argumenten är att det är bra för miljön, sparar energi, minskar kostnader/underhpll etc. Fast egentligen handlar det bara om att hålla fabrikerna igång. Och hur bra är det för miljön egentligen? Och hur många vackra gamla hus och kulturbyggnader har inte förstörts av att folk satt in plastfönster och tilläggsiolerat fasaden? Fast politikerna som inte begriper att de blivit grundlurade tror att de är handlingskraftiga.
Egeninstallerad (mha kusin) Ecoflex, MAFA mini och Stora Enso på småsäck. Pelletsdrift sedan 28 feb 2007. KW012 dragbegränsare med Transtemper specialadapter.
lennart franzen
Gallringsobjekt
Inlägg: 28
Blev medlem: tis 24 jul, 2007 23:22
Ort: Älvsjö

Inlägg av lennart franzen »

Jag är benägen att hålla med.
Pelletskamin Mysinge
Matab
Lärjunge!
Inlägg: 295
Blev medlem: tor 27 dec, 2007 08:22

Inlägg av Matab »

Ja vill oxå hålla med! Men o andra sidan vad ska folk sysselsätta sig med om inte politiker hittar på nya stolleprov? :shock:
Viadrus V10 laddomat 21 3000 ack ,20m kulvert CJB inomhus shuntar från acken.Värmer 165m2 +40m2 radiatorer+golvvärme.
deasstore
Energiprofet!
Inlägg: 504
Blev medlem: fre 05 okt, 2007 06:03
Ort: Vimmerby

Inlägg av deasstore »

håller inte riktigt med..
fast lite..=P

Dä är väll inte Vi i villa eller politikernas fel. Att den som är fastigetägaren väljer plastiga billiga fönster som inte är enhetliga med byggnaderna.

Men jag håller med om att de försöker skapa ett begär som inte finns. ex. jaha nu måste jag nog byta ut köket mitt är ju så omodernt. Fast att man för bara tio år sedan gjorde i ordning köket.
Exonom A20B från -79. Ariterm PX22 (Föredetta Biona ägare )
Kutzner & Weber KW Z 150 dragbegränsare.
Hus byggt -39, 170kvm boyta. 25 kvm uppvärmd källare
Mattias M
Ungskog
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 31 jan, 2007 23:38

Inlägg av Mattias M »

deasstore skrev: Men jag håller med om att de försöker skapa ett begär som inte finns. ex. jaha nu måste jag nog byta ut köket mitt är ju så omodernt. Fast att man för bara tio år sedan gjorde i ordning köket.
Det där är inte politikerna el Vi i villas fel. Det är kvinnornas fel... :twisted:
Focus PE-20, Iwabo villa s1
rod02
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2643
Blev medlem: lör 20 dec, 2008 02:01

Inlägg av rod02 »

Det är lätt att lägga ett par hudra tusen på ett kök. Finns det inte roligare saker att lägga pengar på? När tjänar en köksrenovering in sig?
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
snillet
Pannrumstomte!
Inlägg: 1507
Blev medlem: tor 20 maj, 2004 12:08
Ort: Ytterby / Kungälv

Inlägg av snillet »

rod02 skrev:När tjänar en köksrenovering in sig?
I-lands problem !
8)
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Taxen
Pannrumstomte!
Inlägg: 1663
Blev medlem: tis 03 apr, 2007 19:15
Ort: Uppsala

Inlägg av Taxen »

Man kan ju byta vart 15år,så kan man lugnt betala prishöjning på pellets :lol:
Om fler män hade köket som arbetsplats,så hade det väl blivit byte var annat år,åtminstone på de tekniska prylarna :wink:
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
rod02
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2643
Blev medlem: lör 20 dec, 2008 02:01

Inlägg av rod02 »

Där har vi olika uppfattning taxen. Mitt kök är slitet och orört sen -68, Men jag lägger hellre slantarna på annat. Och det är bara en man som o(c)kuperar köket.
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
ronald
Pannrumstomte!
Inlägg: 1950
Blev medlem: mån 05 feb, 2007 14:08
Ort: västernorrland

Inlägg av ronald »

rod02 skrev: Mitt kök är slitet och orört sen -68,
ophh!! Du borde va less på hämtpizza vid det här laget.. :)

Mvh
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
rod02
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2643
Blev medlem: lör 20 dec, 2008 02:01

Inlägg av rod02 »

Kanske inte helt orört, alt trasigt lagat. Även manten ;-) Pizza eller dyl, blir det bara när en hemresa är onödig. Är jag hemma finns mat på plats.
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
Skriv svar