Kan man konfiga en vanlig telefon eller en mobiltelefon så den automatiskt svarar?
Har både Ericsson och Nokia telefoner men kan inte någon funktion som passar.
Med en telefon i pannrummet vore det bra att kunna ringa upp ibland och lyssna om brännaren går när man är borta.
lyssna på brännaren
lyssna på brännaren
Panna: TMV Attack 2000. Brännare: Bionordic Viking B16GL.
Detta låter ju lysande! Att jag inte tänkt på det. Angående handsfree så räcker det med sladd.
Sen skulle man kunna utveckla detta med att bygga nån form att autouppringning som ringer upp när det har stannat.
Sen skulle man kunna utveckla detta med att bygga nån form att autouppringning som ringer upp när det har stannat.
CTC Elkombi -85
Janfire Flex-A
160 kg veckoförråd
Reglercentral Thermomatic CBJ
Braskamin Eurofire Energikassett
(Grymt effektiv!!!)
Uppvärmd yta 120m2 1 1/2 plan från 1956
Lite dragigt på övervåningen med gamla fönster
Janfire Flex-A
160 kg veckoförråd
Reglercentral Thermomatic CBJ
Braskamin Eurofire Energikassett
(Grymt effektiv!!!)
Uppvärmd yta 120m2 1 1/2 plan från 1956
Lite dragigt på övervåningen med gamla fönster
Jag har byggt om en mobiltelefon för att larma vid fel, har skrivit om det tidigare här på forumet men lägger upp länken här igen!
Samma telefon använder jag, med handsfree, för att lyssna.
Har ett Telia Refill i telefonen eftersom detta kort ej behöver laddas årligen - det räcker med ett samtal/år för att kontantkortet skall vara aktivt.
Samma telefon använder jag, med handsfree, för att lyssna.
Har ett Telia Refill i telefonen eftersom detta kort ej behöver laddas årligen - det räcker med ett samtal/år för att kontantkortet skall vara aktivt.
Jerjo
Nu: Bostadsrätt med fjärrvärme.
Tidigare: Focus PE20 (-01) + EcoTec Bioline 20 (-11), tidigare EcoTec A3 från -97