Om Ulma

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
colig
Gallringsobjekt
Inlägg: 28
Blev medlem: fre 07 maj, 2010 14:21
Ort: Stockholm

Om Ulma

Inlägg av colig »

Ulma 2000 TC har inställning på effekt 1 steg 9-14KW och 2 steg 14-20KW. Bruksanvisningar står bara en matardrift ON 5,0 sek och OFF 10,0 sek på effekt 11,5KW. Har pratat med Ulma fabrik och sade vända till återförsäljare. Har pratat med återförsäljare säger får inte göra själv utan service fackman får göra. Har pratat Ulma fabrik och återförsäljare att jag har jobbat VVS erfarenhet många år allt om oljebrännare har del monterat några andra märke pelletsbrännare men byt annan jobb snickaren. Återförsäljare vet att jag får montera själv men gör det inte själv att göra rökgasanalys utan serviceman får göra som skickar kvitto till Ulma fabrik. Om hände någon brännaren sönder får inte byta delar själv att lämna tillbaka gamla mot ny ger inga garanti tyvärr det är gäller serviceman får göra. Men serviceman säger om man vill gör det själv får vad det vill men inga garantier!

Jag bara vill veta om jag vill öka t,ex 13KW hur får man ändra matarskruv vilken on eller off, vet du/ni om det?
Och hur ställer fläkthastighet displayer? ingen inställning är på fast halvfart och fullfart sade både fabrik och återförsäljare. Jag misstänkta att dom inte vill tala om. Sist jag skickat mail 4 ggr till Ulma men blev tyst. Hmmm
Användarens profilbild
kegu
Entusiast!
Inlägg: 131
Blev medlem: tor 23 nov, 2006 22:50
Ort: Tranemo

Inlägg av kegu »

Det står väl i manualen hur du ska ändra?
Om inte annat har Ulma en omräkningstabell på sin sida, som räknar om matning och paustider till effekt.
CtC 265B -74 Ulma 2000 i oljedelen matad från Mafa mini
colig
Gallringsobjekt
Inlägg: 28
Blev medlem: fre 07 maj, 2010 14:21
Ort: Stockholm

Inlägg av colig »

kegu skrev:Det står väl i manualen hur du ska ändra?
Om inte annat har Ulma en omräkningstabell på sin sida, som räknar om matning och paustider till effekt.
Ja, det vill säga det finns ändring effekt men vad rekommenderar ON matning tid får ändra eller inte. Annars går det bra ändra bara OFF matningtid?!

Fläkthastighet inget vill svar tror jag att den kan ej ändra förmodlingen kod lås från fabrik. Steg 2 hög effekt 20 KW med hög CO2halt 14-15% annars kan man sänka till 17 KW går normal CO2 halt 13 13,5%?!

Garanti gäller ej för gör det själv. Men får gör det själv att betala reservdelar.
Användarens profilbild
kegu
Entusiast!
Inlägg: 131
Blev medlem: tor 23 nov, 2006 22:50
Ort: Tranemo

Inlägg av kegu »

Det är mer än vad jag vet...
Jag har ändrat på både på och av tider på min och garantin har gällt.
Men jag har den gamla modellen utav brännare.
CtC 265B -74 Ulma 2000 i oljedelen matad från Mafa mini
Skriv svar