Hej...
Kom hem härrom dagen och var strömlöst i huset. Sedan dess har jag inte fått fart på min a4, tändningsfel.
Det har man ju haft förrut när man slarvat med sotning kanske, men nu fyller den upp koppen och mer därtill med pellets, utan tillstummelse till tändning.
Undrar innan jag skruvar och har mig att jag tolkat rätt att det då borde vara tändelementet som man skall byta?
Vad jag såg på youtube klipp torde man klara detta. Tips på vart man beställer billigt mottages gärna...
Tacksam att detta hände nu och inte under vintern.
/Stefan[/b]
Tändningsfel..
-
- Späd planta
Tändningsfel..
Panna: CTC 265 anno 72
Brännare: EcoTec a4
Brännare: EcoTec a4
Om det är billigt vet jag inte men servicen är det inget fel på. Mats H som brukar vara här på forumet driver firman Helenius bioenergi och han tar 363:- för ett tändelement. http://www.heleniusbioenergi.se/index.p ... Itemid=124
Är du säker på att det är tändelementet som är felaktigt?
Är du säker på att det är tändelementet som är felaktigt?
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Det kan säkert vara tändelementet men jag fick ett liknande fel när min optovakt dog rakt av en dag. Då "trodde" pannan lustigt nog att det brann i pannan med påföljd att den matade in bränsle, matade och matade och matade. Tills det var fullt med ny fin pellets i hela asklådan och förbränningsrummet (ganska stort). Bytte optovakten och allt lirade igen...
//Mattias
Effecta 220c panna och Ecotec Bioline 20 brännare. Hus - 160kvadrat - byggår 1700 kallt...
Effecta 220c panna och Ecotec Bioline 20 brännare. Hus - 160kvadrat - byggår 1700 kallt...