Byggmax billigast?

Skriv svar
thomasx
Energiprofet!
Inlägg: 501
Blev medlem: tis 24 maj, 2005 20:09

Re: Byggmax billigast?

Inlägg av thomasx »

Jag handlar min pellets hos Naturnära i Göteborg, kostar visserligen 2100:- men man backar upp med kärran och hinner knappt öppna grinden åsså står det en pall på kärran.
Ska man räkna bara den extra tid det tar att ragga upp en yngling på byggmax som vet både vad en truck är och hur man kör den och dessutom hittar till pelletsen så har man sparat ett par hundra redan där, om man sedan värdesätter frustrationen det orsakar så är det typ halva priset hos Naturnära :)
Windhager Biowin 150 Exklusiv
Laddomat 21
Dalatanken 750 liter
Bulkförråd 6 ton
AndersAA
Lärjunge!
Inlägg: 324
Blev medlem: fre 06 dec, 2013 10:19

Re: Byggmax billigast?

Inlägg av AndersAA »

Såg att Hornbach tar 44:- , om de har prisgaranti är för mig okänt.
Atmos panna d21p/P21 installerad 2016.100mm insatsslang ca 8m. Lambdastyrd Janfire flex A2. Bergvärme och hemmabyggd ispinne vp luft vatten. Pellets vid kallt väder. 10m2 solpaneler installerade 1989, fungerar bra än.
thomasx
Energiprofet!
Inlägg: 501
Blev medlem: tis 24 maj, 2005 20:09

Re: Byggmax billigast?

Inlägg av thomasx »

De har prisgaranti men det spelar nog ingen roll för det är olika tillverkare och de kommer antagligen att hävda att deras är bättre. Men det kan bero lite på vem i personalen det är också ;)
Windhager Biowin 150 Exklusiv
Laddomat 21
Dalatanken 750 liter
Bulkförråd 6 ton
Ulf Rasmusson
Energiprofet!
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 28 feb, 2006 12:57
Ort: Hofterup vid Lund

Re: Byggmax billigast?

Inlägg av Ulf Rasmusson »

Läste för ca ett år sedan att ett ton pellets i Kanada kostade under 900 kr per ton!
Janfire Flex-a -05, Janfire Pellistore -05, CTC Family 1100 - 99, Syrafast 100 mm-ers rörinsats, 9 m-ers skorsten, TIGEX 25
danei
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2279
Blev medlem: ons 04 aug, 2010 13:13

Re: Byggmax billigast?

Inlägg av danei »

Byggmax garanti gäller mot "motsvarande vara" inte samma. Så om de uppfyllar samma standard så gäller prisgarantin där.
Om du hittar motsvarande vara billigare hos en lokal konkurrent, så ger vi dig samma pris, plus 10% av mellanskillnaden. Visa konkurrentens aktuella pris i en prislista eller annons för att få prisgaranti. Prisgarantin gäller endast för butiksvaror.

På Hornbach är det inte så.
Den fungerar på följande sätt:
Om du hittar en identisk artikel billigare hos en konkurrent ger vi dig detta pris – och för din information får du ett ytterligare avdrag på 10% som ett litet tack, så att säga. Det är ju nämligen egentligen vår uppgift att alltid ha uppsikt över alla priser.
Tallkotten
Gallringsobjekt
Inlägg: 21
Blev medlem: tor 12 dec, 2013 16:28

Re: Byggmax billigast?

Inlägg av Tallkotten »

Roli skrev:Undra vad det är i den pellets som Byggmax i Kungsbacka nu säljer. På säckarna står det "Varga pellets" som sedan är licenstillverkad åt...... Har inte säcken framför mig just nu så jag kan skriva av vad som står.

Men när den förbränns så luktar det rent ur sagt äckligt, nästan lite åt gammalt "piss". Ingen god doft som man tidigare har känt från andra sorter/tillverkare. Tur att det "bara" blev 20 säckar av denna sort vid senaste köpet. Får bli pellets från en annan Byggmax butik nästa gång.

Vargapellets är VIDA:s pellets som i vanliga fall går för export till Danmark... Första gången jag hört att den finns i Sverige! Men konstigt att den luktar illa!! VIDA brukar ha en bra produkt tycker jag!
Användarens profilbild
Brynäs
Energiprofet!
Inlägg: 606
Blev medlem: mån 19 nov, 2007 21:04
Ort: Gnosjö

Re: Byggmax billigast?

Inlägg av Brynäs »

Köper vida pellets på jem o fix i Gislaved 38:95 ligger en krona lägre än byggmax i Värnamo som säljer vida pellets likaså, men har närmare till Gislaved så det blir 10-12 säckar varje gång.

Stora Enso är inte så bra i pris jämfört med dessa och inte blev det bättre av nyheten om barnarbete som de inte visste :roll:
CTC 265B-1967 Bequem 20D nöjd Rookie!!
1 1/2 plan 118m2+68m2 källare
perf
Entusiast!
Inlägg: 102
Blev medlem: ons 27 nov, 2013 01:13
Ort: Lund

Re: Byggmax billigast?

Inlägg av perf »

Fast om vi som kör med SE ska lindra samvetet något så är det väl knappast något barnarbete inblandat i produktionen av träpellets?
Ulmapannan, Ulma 2000 TCA, MAFA Mini, insatsrör 110 mm NSP sfx.
Avstyckad gård, boningshus från 1890-talet, oisolerade väggar, sparsamt isolerat tak.
jimmy28
Entusiast!
Inlägg: 102
Blev medlem: mån 06 jan, 2014 10:52
Ort: Blekinge

Re: Byggmax billigast?

Inlägg av jimmy28 »

Byggmax kör någon kampanj idag. Fem säckar för 100kr. Gäller tydligen bara idag. Max 5 säckar\kund.
Panna:CTC 1100
Brännare:Viking Bio
Övrigt: Hus byggt 1930 95 kvm boyta, 9m 110mm insatsrör, Mafa mini förråd, EC Home WL med innegivare+utegivare med prio på innegivare, Mitsubishi luft/luft vp som komplement
Kör med 8mm säckad pellets från StoraEnso
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Re: Byggmax billigast?

Inlägg av Roli »

Var iväg och slängde skräp idag, passade på att på hemvägen köpa 5 säckar när jag ändå i stort körde förbi. Kändes lite konstigt att öppna kåpan på kärran och visa hela 5 stycken säckar på släpet till han som kontrollerade.......
Men just nu har jag inte plats att köpa en hel kärra full då det pågår en del fixande och sorterande i garaget.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
stereotypen
Energiprofet!
Inlägg: 407
Blev medlem: sön 01 jul, 2012 21:53
Ort: Nässjö

Re: Byggmax billigast?

Inlägg av stereotypen »

Var också förbi byggmax, här i Jönköping erbjuder de Fågelfors.
Har aldrig haft den så den skall bli intressant.

Fick med mig 15 säckar........fick inte plats med mer.
Fick köpa så många jag ville.
CTC1100 -00 (alla turbolatorer i) med Bio Viking -06 (A18)
Startdos: ca80 gr, RGT 140°
Veckoförråd, 6 m insatasrör 120 mm.
Hus: Tegelvilla 1 pl m källare, 2x89 kvm. från -63.
jimmy28
Entusiast!
Inlägg: 102
Blev medlem: mån 06 jan, 2014 10:52
Ort: Blekinge

Re: Byggmax billigast?

Inlägg av jimmy28 »

I Kristianstad hade de lite Rindi och resten vita "omärkta" säckar med texten Svensk pellets.
Blev 10 av varje, har inte provat något av dessa tidigare.
Vi skickade in svärföräldrarna för säkerhets skull om man inte fick köpa mer än 5 säckar men det verkade inte vara några problem om man ville köpa fler. Och det verkade inte vara någon direkt rusning efter pellets heller så.
Panna:CTC 1100
Brännare:Viking Bio
Övrigt: Hus byggt 1930 95 kvm boyta, 9m 110mm insatsrör, Mafa mini förråd, EC Home WL med innegivare+utegivare med prio på innegivare, Mitsubishi luft/luft vp som komplement
Kör med 8mm säckad pellets från StoraEnso
rod02
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2641
Blev medlem: lör 20 dec, 2008 02:01

Re: Byggmax billigast?

Inlägg av rod02 »

Trots jag tittar in här sen morgon och sen kväll, så missade jag detta grrr....
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
stereotypen
Energiprofet!
Inlägg: 407
Blev medlem: sön 01 jul, 2012 21:53
Ort: Nässjö

Re: Byggmax billigast?

Inlägg av stereotypen »

Fanns med i veckans reklamblad från Byggmax...
CTC1100 -00 (alla turbolatorer i) med Bio Viking -06 (A18)
Startdos: ca80 gr, RGT 140°
Veckoförråd, 6 m insatasrör 120 mm.
Hus: Tegelvilla 1 pl m källare, 2x89 kvm. från -63.
rod02
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2641
Blev medlem: lör 20 dec, 2008 02:01

Re: Byggmax billigast?

Inlägg av rod02 »

Reklamen sorterar man och bränner. Det glättade brinner för dåligt.
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
Skriv svar