Fråga, meny funktionstest....

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
vatsug
Energiprofet!
Inlägg: 677
Blev medlem: tor 24 feb, 2005 19:56
Ort: Rosersberg, 10km syd Arlanda

Fråga, meny funktionstest....

Inlägg av vatsug »

Hej, skulle ju kolla effekten med hjälp av hushållsvåg på brännaren. Då kan man ju in under " Funktionstest övrigt" och låsa brännaren i olika driftlägen. Låste den på låg och började handmata , men det tog lite tid, och jag hade nog inte släppt ner den i temp tillräckligt, så jag bad sambon att skruva på varmvatten, men se då gick den över i högeffekt, så snabbt in och aktivera lågläget. Ska det verkligen vara så ??
Är den låst så ska den väl va det ochså , även om man tappar varmvatten.Mycket irriterande!!
Sen när man går ur menyn så väljer man "från", och då går den som vanligt.
Mvh Vatsug
Putshus-51, 1 1/2 plan m källare, boyta 105m2
biyta 80m2
CTC Ecoflex, MafaMini.
KW z150 Dragbegränsare.
Skorsten 9,5m med insatsrör
ja
Entusiast!
Inlägg: 149
Blev medlem: fre 16 jun, 2006 14:47
Ort: Kalix
Kontakt:

Inlägg av ja »

Jag tror den hoppar ur funktionstestmenyn efter en viss tid. Kanske det som hände? Jag programmerar in samma värden på hög och låg då jag ska mäta.
CTC EcoFlex 2006, veckoförråd, Tigex 25, 4.7m 150mm skorsten, varav 2.5m 125mm rostfritt. 170 m2 uppvärmt.
vatsug
Energiprofet!
Inlägg: 677
Blev medlem: tor 24 feb, 2005 19:56
Ort: Rosersberg, 10km syd Arlanda

Inlägg av vatsug »

Njae, jag har för mej att han som gjorde rökgasanalysen , höll på ganska länge o att jag fick öppna vv-kranen några gånger då, utan att den gick över på hög, eller kanske han höll på med hög-läget så då blev det ingen förändring. Konstigt är det .
Mvh Vatsug
Putshus-51, 1 1/2 plan m källare, boyta 105m2
biyta 80m2
CTC Ecoflex, MafaMini.
KW z150 Dragbegränsare.
Skorsten 9,5m med insatsrör
Skriv svar