Pellets används inte bara till värme!!!! Kul!!??

Skriv svar
oaka
Fröträd
Inlägg: 84
Blev medlem: sön 21 nov, 2004 23:07
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Pellets används inte bara till värme!!!! Kul!!??

Inlägg av oaka »

Kolla in denna länk! www.peewee.se
Såg hur det funkade när jag var hos veterinärn idag.
När katten har kissat på spånpelletsen så blir den åter till sågspån och trillar ner genom ett galler där man lätt tar ut det som är förorenat. Kattlådan är tvådelad så det ovanför gallret är pellets och under gallret är det en liten Låda typ som en ungnsplåt som man drar ut spånet med kiss o tömmer....Hygieniskt värre!!!! Man kan kanske mata ner det i brännaren sen >HAHAHAHa det verkade som att det va vanlig pellets ipåsarna men mycke mindre än mina 8mm Det kanske va 6mm eller mindre..... men det kanske kvittar.... borde ju vara extra bra att göda med!!!! Pelletsen var dessutom gjord av tall och gran!!!
manin
Pannrumstomte!
Inlägg: 1368
Blev medlem: sön 28 nov, 2004 10:13
Ort: Norra Skåne - Göinge

Inlägg av manin »

Ehh. vänd dig till http://home.katter.nu/kattforum/
Förresten har provat såbipellets men min stor hankatt hatade. och det luktar som :evil:-vete
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
oaka
Fröträd
Inlägg: 84
Blev medlem: sön 21 nov, 2004 23:07
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Inlägg av oaka »

Ehhhh Javisst om jag har kattfrågor så kan jag vända mig dit... men det här var en kul grejj tyckte jag, att det just var vanlig brännpellets som användes till detta "ändamålet". Det hade ju liksom inte fått samma poäng om jag hade skrivit detta i kattforumet Manin!!! Där vet de säkert det redan. Eller skulle jag ha vänt på det o skriva i kattforumet att pellets även används till att värma upp hus med???!!!!!
Per-Erik
Energiprofet!
Inlägg: 407
Blev medlem: tis 30 nov, 2004 13:55
Ort: Stockholm/Stuvsta

Inlägg av Per-Erik »

oaka skrev: Eller skulle jag ha vänt på det o skriva i kattforumet att pellets även används till att värma upp hus med???!!!!!
Ja det tycker jag så blir det kanske fler brudar här.. :D :D :lol: :lol: :wink:

Inte att rekomendera pga lukt med andra ord.. var ju lite synd det.. men det är alltid bra att ha lite backup.. för sandlådan..
Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
patrick
Fröträd
Inlägg: 85
Blev medlem: lör 13 nov, 2004 19:48
Ort: Stockholm/Tumba

Inlägg av patrick »

oaka skrev:men det här var en kul grejj tyckte jag, att det just var vanlig brännpellets som användes till detta "ändamålet"
Är nog inte brännpellets som används, träpellets för husdjur är inget nytt. Har nog funnits längre än brännpellets.
Thermia Biomatic 20+ med 200kg förråd.
The Burner
Fröträd
Inlägg: 98
Blev medlem: mån 06 jun, 2005 20:49

Inlägg av The Burner »

Kan man inte bränna katter :wink:
The sky isn´t the limit- ground is
The Burner
Fröträd
Inlägg: 98
Blev medlem: mån 06 jun, 2005 20:49

Inlägg av The Burner »

Hmmmm!
Kanske bäst att förlara att det ÄR ett skämt om än ett dåligt :oops:
Förlåt Svenska Djurskyddsföreningen!
The sky isn´t the limit- ground is
pitch
Stor entusiast!
Inlägg: 212
Blev medlem: sön 20 mar, 2005 09:47
Ort: N Fjollträsk (Märsta/Arlanda)
Kontakt:

Inlägg av pitch »

manin skrev:Ehh. vänd dig till http://home.katter.nu/kattforum/
Förresten har provat såbipellets men min stor hankatt hatade. och det luktar som :evil:-vete
Jo, frugan hotade med att sno pellets från brännarförrådet när hon läste en del länkar på kattforumet men lyckligtvis gillar inte två av våra tre kissar att göra sitt på pellets.
Däremot är det ett mycket billigare alternativ än kattsand men som manin skrev så finns det mycket att läsa om detta på kattforumet...

/pitch
Äntligen ägare till en Biomatic 20+ med hembyggt förråd (1/2 bulkförråd)
Skriv svar