Ny programvara???

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
calle_d
Fröträd
Inlägg: 84
Blev medlem: fre 01 apr, 2005 11:36
Ort: Ronneby
Kontakt:

Ny programvara???

Inlägg av calle_d »

Har sett här på forumet att det finns en ny programvara för brännaren. Hur ser man vilken version man har och om jag behöver uppgradera, hur gör man det?
Thermia Biomatic 20+
Patrik
Energiprofet!
Inlägg: 580
Blev medlem: tor 11 nov, 2004 11:07
Ort: Bohuslän/Tanum
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Jo

Tag av huven och på kretskortet sitter det enn chip med en gul lapp med text heter den något på v04??? så är det nog den gamla tror den nya hette v05???.
Har du blädrat runt och se om du kan ställa diff tank mm.
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden :)
calle_d
Fröträd
Inlägg: 84
Blev medlem: fre 01 apr, 2005 11:36
Ort: Ronneby
Kontakt:

Chip

Inlägg av calle_d »

Jag tror inte att jag har nåt sådant i menyn. Ska kika efter. Var någonstans i pannan exakt sitter detta cip då? Är det svårt att byta?
Thermia Biomatic 20+
Patrik
Energiprofet!
Inlägg: 580
Blev medlem: tor 11 nov, 2004 11:07
Ort: Bohuslän/Tanum
Kontakt:

Re: Chip

Inlägg av Patrik »

calle_d skrev:Jag tror inte att jag har nåt sådant i menyn. Ska kika efter. Var någonstans i pannan exakt sitter detta cip då? Är det svårt att byta?
På min brännare sitter det precis över den svarta summern och den blå trafon, se bild.
Bild
Chippet sitter på en sockel och är bara att beta loss med en lite skruvmejsel, var bara försiktig med benen på chippet.

Du kanske har ditt kretskort i pannan bakom knappsatsen.
Tycker du skall prata med din instalatör innan du grejjar med detta, garanti och +han borde väll kunna slänga till dig ett chip gratis. annars kan du beställa av mrpellet.com.
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden :)
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Inlägg av André »

Patrik skrev:Jo

Tag av huven och på kretskortet sitter det enn chip med en gul lapp med text heter den något på v04??? så är det nog den gamla tror den nya hette v05???.
Har du blädrat runt och se om du kan ställa diff tank mm.
Mitt nya chip heter v 0517 o de gammla v 0447 antar att de är tillverkningsdatum.. :roll:

Har någon vetskap om thermia kör med den nya programvaran som standard..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Re: Chip

Inlägg av André »

calle_d skrev:Jag tror inte att jag har nåt sådant i menyn. Ska kika efter. Var någonstans i pannan exakt sitter detta cip då? Är det svårt att byta?
Håll in båda pilknapparna så du kommer in i under menyn.. Bläddra till effekt välj 5 då har du tankdiff o underhållsglöd där bara att bläddra runt.. :wink: Tankdiff ligger sist i denna meny..

Joachim A här på forumet har skaffat nya progvaran till sin biomatic 20+ så han borde väl veta.. Eller ring mr.pellets..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Skriv svar