Flexskruv

Skriv svar
Nille
Späd planta
Inlägg: 7
Blev medlem: tor 28 jul, 2005 00:38

Flexskruv

Inlägg av Nille »

Någon som har erfarenhet av tex. Mafas böjliga flexskruv, kör sedan ett år tillbaka ute i verkstaden med jan-fire skruv med kärna i stål den funkar perfekt. Nu tänker jag även sätta in pelletsbrännare i boningshuset. Eftersom pannrummet är mycket trångt och ligger mitt i huset (ej källare) så har jag tänkt att lägga en flexskruv i torpargrunden med böj 45° c:a 1,5 m upp i pannrumet och direkt matning till en jan-fire längden blir c:a 8 m. Driften blir skjutande för minsta motorbuller inne. Någon som har erfarenhet av denna kombinitation. Man vill ju inte investera fel !
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Inlägg av André »

Har iof inte erfarenhet av mafa´s skruv men verkar va istort sett samma som de flesta flexskruvar.. Jag kör med thermias som är 5 meter me en 90 graders böj i mitten.. Installatören hade gjort en skruv som funkade utan problem o den va 24 meter så nog ska de funka för dej oxå.. :wink:

Har du långt mellan verkstaden o boningshuset?? Tänkte om det va nära kunde du köra med kulvert från verkstaden.. :roll:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Nille
Späd planta
Inlägg: 7
Blev medlem: tor 28 jul, 2005 00:38

Skruv

Inlägg av Nille »

Jo efter en tids funderingar så har jag beslutat mig för en kulvert, Ligger under huset och gräver för fullt just nu....
Johan L
Prima virke
Inlägg: 36
Blev medlem: fre 03 jun, 2005 14:29

Inlägg av Johan L »

Går det att motera Thermias skruv med skjutande funktion?
Nille
Späd planta
Inlägg: 7
Blev medlem: tor 28 jul, 2005 00:38

Inlägg av Nille »

Det är nog bara Mafas skruvar som går att mata på det viset tror jag, Klar fördel ifall man har det trångt och vill slippa lite ljud
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Re: Skruv

Inlägg av André »

Nille skrev:Jo efter en tids funderingar så har jag beslutat mig för en kulvert, Ligger under huset och gräver för fullt just nu....
Ska du ha en tekniktank i huset el ska vattnet cirkulera hela tiden??
Köp en effektiv kulver med så små förluster som möjligt..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Nille
Späd planta
Inlägg: 7
Blev medlem: tor 28 jul, 2005 00:38

Inlägg av Nille »

Det skall cirkulera hela tiden hadde vi tänkt
Skriv svar