Pris Thermia Biomatic 20+

Skriv svar
wertok
Lärjunge!
Inlägg: 388
Blev medlem: ons 23 mar, 2005 21:40
Ort: Svalöv, Skåne
Kontakt:

Pris Thermia Biomatic 20+

Inlägg av wertok »

Fick idag pris på installation av en Thermia Biomatic 20+ med Mafa midi förråd. Skulle kosta 80.000 kr inkl 2 pallar pellets, hur ligger det priset tycker ni?
Joachim A
Energiprofet!
Inlägg: 427
Blev medlem: lör 04 jun, 2005 13:11
Ort: Huskvarna

Inlägg av Joachim A »

69000:- ink thermia V föråd ca 6mån sedan låter väl ok
Thermia Biomatic 20+
Sixten
Fröträd
Inlägg: 77
Blev medlem: sön 31 okt, 2004 23:12

Inlägg av Sixten »

Kolla även in Janfires nya "no hands".Jätteintressant panna/brännare.Skulle tro att du kan få adress till installatör/offertör om du kontaktar Janfire direkt.
wertok
Lärjunge!
Inlägg: 388
Blev medlem: ons 23 mar, 2005 21:40
Ort: Svalöv, Skåne
Kontakt:

Inlägg av wertok »

Joachim A skrev:69000:- ink thermia V föråd ca 6mån sedan låter väl ok
Hmm då känns mitt pris lite dyrt ju :x
patrick
Fröträd
Inlägg: 85
Blev medlem: lör 13 nov, 2004 19:48
Ort: Stockholm/Tumba

Inlägg av patrick »

Vi betalade 89000:- för 20+ med veckoförråd.

Då ingick även nytt rör genom skorsten, borttagning av oljetank, och installation av nytt element i badrumm i källare.
Thermia Biomatic 20+ med 200kg förråd.
olle67
Fröträd
Inlägg: 79
Blev medlem: tis 12 apr, 2005 19:17
Ort: Oskarshamn

Re: Pris Thermia Biomatic 20+

Inlägg av olle67 »

wertok skrev:Fick idag pris på installation av en Thermia Biomatic 20+ med Mafa midi förråd. Skulle kosta 80.000 kr inkl 2 pallar pellets, hur ligger det priset tycker ni?
Jag har fått ett pris på Biomatic 20+ med komplett rörinstallation för 80900:- .
Då ingår:
Panna 45125:-
flexskruv 1,5 m
Danfoss shuntautomatik
Pelletsförråd plywood 300 l
Dragbegränsare
Röisoleringen
Den gamla cirk.pumpen behålls och ingen elinst. ingår.

Mafa midi är säkert 2000 kr dyrare än thermias pelletsförråd plywood 300 l och två pallar pellets är värt drygt 3000 kr. Ditt pris är nog ett antal tusenlappar billigare än det priset jag fått.
wertok
Lärjunge!
Inlägg: 388
Blev medlem: ons 23 mar, 2005 21:40
Ort: Svalöv, Skåne
Kontakt:

Inlägg av wertok »

Ok, då kanske mitt pris inte är helt galet. Danfoss shuntautomatik ingår det inte "standard"? Jag har inte ställt frågan men nån sorts shuntautomatik är där väl? Jag vill ju helst slippa springa ner i källaren varje gång temperaturen förändras utomhus, det gör jag nu och det är inte alls spännande eller rogivande...
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

Shuntautomatik är nog knappast med som "standard".
Det brukar oftast vara en sådan där post som alla egentligen behöver/vill ha, men tillkommer efter offerten/erhållandet av jobbet. Och kostar då oftast mer eftersom offertgivaren vill "tjäna" lite mer på jobbet.

Går alldeles utmärkt att eftermontera själv om den inte finns med i offerten eller att offertgivaren lämnar "ockerpris" på produkten vid förfrågan.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
wertok
Lärjunge!
Inlägg: 388
Blev medlem: ons 23 mar, 2005 21:40
Ort: Svalöv, Skåne
Kontakt:

Inlägg av wertok »

Hur i helsicke kan man år 2005 tillverka värmepanna överhuvudtaget som saknar shuntautomatik. Vill tillverkaren att jag ska springa ner till källaren när tempen förändras utomhus eller har jag missat något?
ingemar_o
Energiprofet!
Inlägg: 404
Blev medlem: ons 05 jan, 2005 00:58
Ort: söderhamn
Kontakt:

Inlägg av ingemar_o »

panntillverkarna vet ju inte om kunden behöver en shuntautomatik, kan ju redan finnas en som funkar & samtidigt så vill nog installatören sälja shuntautomatik om det inte finns.
nibe pellux med nymo calero 200
-09 installation av en braskamin
90m² boyta 60m² källare som värms till ca 12°c
Patrik
Energiprofet!
Inlägg: 580
Blev medlem: tor 11 nov, 2004 11:07
Ort: Bohuslän/Tanum
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

wertok skrev:Hur i helsicke kan man år 2005 tillverka värmepanna överhuvudtaget som saknar shuntautomatik. Vill tillverkaren att jag ska springa ner till källaren när tempen förändras utomhus eller har jag missat något?
Nja inte så konstigt på en ren pelletspanna men att det saknas på vedpannorna är ju konstigt (fast ja shunten sitter ju på acken) då temperaturen i tankarna skiftar mer här än vad den gör utomhus :!:
sedan så är väll inte motion fel. :wink:
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden :)
Skriv svar