Remotestyrning av CTC ecoflex

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Brandur
Ungskog
Inlägg: 15
Blev medlem: tor 03 nov, 2011 20:49

Remotestyrning av CTC ecoflex

Inlägg av Brandur »

Hej

Jag har möjlighet att styra och läsa av digitala signaler via mitt hemmalarm med telefonupprigning.

Vilka möjligheter finns det att styra respektive läsa digitala signaler från CTC ecoflex??
Tänkbara signaler:
- Larmfunktion från pannan. (läsa av röda dioden på inomhusgivaren)
- Ringa upp pannan och styra vissa saker?? nattsänkning etc
Micke C
Stor entusiast!
Inlägg: 188
Blev medlem: sön 10 sep, 2006 09:41
Ort: Grillby

Re: Remotestyrning av CTC ecoflex

Inlägg av Micke C »

Den har en ingång för rundstyrning som ger möjlighet till fjärrstyrd sänkning av temperaturen. Några utgångar tror jag inte finns... Men visst, varför inte använda signalen till larm-LEDen för detta.
1-plans trähus med tegelfasad från 1954 75m2 + källare 75m2.
Värmer med:
CTC Ecoflex alternativt 2st L/L VP
RikardSvalöv
Gallringsobjekt
Inlägg: 34
Blev medlem: tor 22 sep, 2011 11:09

Re: Remotestyrning av CTC ecoflex

Inlägg av RikardSvalöv »

På CTC Bio (brännaren som sitter i CTCecoflex) finns en utgång för fjärrstyrning (sitter på kortet). Dock har jag inte lyckats hitta (efter ett halvhjärtat försök) kontrollenheten som skall kopplas till denna. Man kan undra om det är samma som kopplas till CTC:s värmepumpar, denna är den enda som kommer upp vid sökning över internet.

Hade varit mycket trevlig att ha en sådan funktion så man blir uppringd / SMS:ad vid eventuellt driftavbrott.
CTC Bio i en Focus PE-20, 10 m skorsten med 110 rör, Tigrex 50 draglucka. Detta värmer ett tegelhus på 185 kvm från 1896.
ja
Entusiast!
Inlägg: 149
Blev medlem: fre 16 jun, 2006 14:47
Ort: Kalix
Kontakt:

Re: Remotestyrning av CTC ecoflex

Inlägg av ja »

Det finns en färdig enhet från CTC:

http://www.ctcvarme.se/web/Tillbehor_va ... g-194.aspx
CTC EcoFlex 2006, veckoförråd, Tigex 25, 4.7m 150mm skorsten, varav 2.5m 125mm rostfritt. 170 m2 uppvärmt.
RikardSvalöv
Gallringsobjekt
Inlägg: 34
Blev medlem: tor 22 sep, 2011 11:09

Re: Remotestyrning av CTC ecoflex

Inlägg av RikardSvalöv »

Japp, det var den jag också hittat, blev lite konfunderad bara när den stod under "värmepumpar". Men det är alltså den som kan kopplas till ecoflex / CTC Bio?
CTC Bio i en Focus PE-20, 10 m skorsten med 110 rör, Tigrex 50 draglucka. Detta värmer ett tegelhus på 185 kvm från 1896.
Brandur
Ungskog
Inlägg: 15
Blev medlem: tor 03 nov, 2011 20:49

Re: Remotestyrning av CTC ecoflex

Inlägg av Brandur »

AAhh, det är ju precis det jag är ute efter. Någon som vet c:a pris på leksaken?
Skriv svar