Min brännare är i drift men skruven matar inte o ingen låga tänds.
Den larmar inte heller om att nåt är tokigt! Är ingen expert på det här men visst är gången så: skruven matar pellets, lågan tänder o brännaren är igång? Kan dra runt skruven manuellt, dvs när jag kopplar till ett sep uttag. Vad är fel? Elektriskt?
Ingen matning av pellets
Re: Ingen matning av pellets
Och vilken brännare rör det sig om?
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Om skruven funkar i eluttag så lär det väl vara någon form av elektriskt fel.
- trasigt relä ?
- trasig säkring ?
beror ju som sagt var lite på vilken brännare det är också.
Har du mätt om det finns någon spänning ut till skruven när den ska gå ?
- trasigt relä ?
- trasig säkring ?
beror ju som sagt var lite på vilken brännare det är också.
Har du mätt om det finns någon spänning ut till skruven när den ska gå ?
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Jag har exakt samma problem med min. Jag har en eurofire 20kW BRAXI.
Om skruven fungerar (i vägguttag) och det inte finns någon spänning på uttaget i brännaren där skruven skall sitta så är ju något trasigt i brännaren, vet ej hur det är med säkringar i Eurofire, det sitter en vid elanslutningen men den är nog till ingående spänning så om den går så lär väl brännaren vara död.
Om du har instrument så öppna lådan och mät och se var det finns och inte finns spänning, det finns väl ett relä någonstans till skruven (kan vara det interna reläet i M3:an också givetvis, vet ej, men jag skulle tro där finns ett relä för skruven), lyssna om det klickar (alla reläer låter inte så bara för att det är tyst behöver det givetvis inte betyda att det är trasigt).
Om du har instrument så öppna lådan och mät och se var det finns och inte finns spänning, det finns väl ett relä någonstans till skruven (kan vara det interna reläet i M3:an också givetvis, vet ej, men jag skulle tro där finns ett relä för skruven), lyssna om det klickar (alla reläer låter inte så bara för att det är tyst behöver det givetvis inte betyda att det är trasigt).
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)