Förlänga transport till 3m

Skriv svar
lvedin
Frö
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 04 jan, 2015 13:18

Förlänga transport till 3m

Inlägg av lvedin »

Jag skall göra tvättstuga i pannrummet och vill flytta pelletsbehållare till kallförrådet intill. På sikt om jag bygger bulkförråd så är det också rätt plats.

Avstånd mellan pelletsbehållare och pelletsbrännaren blir då 3m.

Hur löser man detta enklast och billigast? Jag själv har kommit fram till flexskruv, men kan jag förlänga, behålla utmatningsdel eller i alla fall motorn ?

Är 3,5m rak skuv lika bra alternativ ?

Feedo eller Mafa? Borra och skruva och såga ut en plåt är typ gränsen vad jag kan göra på egen hand om något behöver anpassas. Ett problem är att Feedo och Mafa har ingen detaljinformation om anslutningsmått, axelmått etc.

Jag har kollat blocket, det finns ett fåtal kompletta flex, men inget lämpligt finns i närheten av Stockholm.

Min utrustning är Janfire 17kW med 100mm nedfallsslang.

Matarskruv tror jag är Janfire's standardskruv ca 1,9m. Matarröret är med 100mm matning och utlopp. motorfäste är 4 bult 80mm X 80mm med axel i centrum. Axeldiameter=? (Jag skuvar isär och kollar om det är avgörande för lösingen). Motorn är Motovario, växeln är SITI.
lvedin
Frö
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 04 jan, 2015 13:18

Re: Förlänga transport till 3m

Inlägg av lvedin »

Det finns förlängningssatser till Janfire exernskruv på Eldkraft. Den var bara lite svår att hitta eftersom jag tittade på externskuvar generellt och inte på Janfire tillbehör. Nu klarar jag flytten med 2815:-

Hoppas det funkar, men det gör det nog.
Skriv svar