Janfire NH - nya Combifire 2 pelletspanna och bränaren

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Re: Priset?

Inlägg av André »

Skåne skrev:Vilka är det som säljer Janfire NH panna+brännare för 45.000 som det står i flera inlägg här. Nån firma i Norrland, så mycket har jag räknat ut, men vilken? Här i Skåne så är priset 56.000. Nån som vet om Norrlandsfirman säljer till en skåning?
Kolla på janfires hemsida o ring någon åf.. Tronic har väl köpt sin i kiruna??

Kan nämna att en biomatic 20+ kostar 43000:- inkl 2 metersskruv o lilla motorn hos frajon i umeå om de inte varit någon prisökning sedan augusti.. Han säljer då pannan/brännare över hela sverige så de borde väl janfire säljarna oxå göra.. Dom vill nog oxå tjäna pengar.. :wink:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
bikz
Fröträd
Inlägg: 62
Blev medlem: lör 29 okt, 2005 18:44

Inlägg av bikz »

Jag köpte min panna av lokala handlaren för 27000:- + 2st elpatroner 3000:- till, Men det verkar vara Vedsol som importerar pannorna den kom därifrån.
Brännaren köpte jag av Skellefteå kraft för 17000:- med 2årigt avtal på pellets, men då fick jag inte nya NH brännaren utan en Flex-a med 2,3 meters skruv.
Nu följer det med rökrör motdragslucka shunt mm till pannan sånt skulle man få köpa till på en Thermia panna.
Jag tycker det är en prisvärd kombination om man jämför vad som finns på marknaden idag.
Mvh Bikz
Pellets eldarn från Kramfors
Janfire nya combifire pannan och Flex-a brännaren 2005,8mm solett pellets.
Skåne
Fröträd
Inlägg: 73
Blev medlem: tor 03 nov, 2005 00:51
Ort: Lund

Inlägg av Skåne »

Bikz och André, tack för svar. Jag ska kolla med några Norrlandsåterförsäljare, det verkar vara så många bara, runt 30.
http://www.janfire.com/af/n.html

Bikz, de 47000 du fick betala verkar mer i nivå med skåne-priset, eftersom NH-brännaren kostar 8000 mer än Flex-A. Eller så har du fått mer kringutrustning. 45000 kanske var ett introduktionspris?
Tronci
Entusiast!
Inlägg: 110
Blev medlem: mån 05 sep, 2005 10:24

Pris Janfire NH pelletspanna och brännare

Inlägg av Tronci »

Hej Skåne och alla andra!

Har fått köpa dessa för 45.000 - beställt dem redan under Nolia messan.
Än så länge så väntar jag på NH - nya brännaren, kör tills vidare med lånat Flex-A brännare. Har best. panna + brännare + Pellistore från Skellefteå Kraft. Pellets leveransen har jag fått, 3 ton bulk, från Skellefteå Kraft. :)

Ha en bra dag!
Janfire NH pelletspanna och brännare + Pellistore förådd
Tronci
Entusiast!
Inlägg: 110
Blev medlem: mån 05 sep, 2005 10:24

Asklåda / tömning av aska Janfire / Combifire 2 pelletspanna

Inlägg av Tronci »

Hej!

Jag har en Janfire / Combifire 2 pelletspanna. Denna panna har ett stort askutrymme, ca 120l, men ingen asklåda...
Visst kan man töma askan med hjälp av askfälla / grovis damsugare men jag tycker att en asklåda som man kan bara dra ut och töma vore lätare...
Hu har Ni löst problemmet med tömning av askan?

Tacksamt för förslag! :)

Kirunabo
Janfire NH pelletspanna och brännare + Pellistore förådd
Tronci
Entusiast!
Inlägg: 110
Blev medlem: mån 05 sep, 2005 10:24

Pris Janfire NH pelletspanna och brännare

Inlägg av Tronci »

Hej alla glada pelletsanvändare!

Jag skall betala 45.000 för Janfire NH pelletspanna och brännare... men har best. den redan på Nolia mäsan.

Har än inte fått det nya brännaren, lev. prel. V. 46 - om ca. 1V... hoppas jag...

HAR NÅGON FÅTT DET NYA BRÄNNAREN ELLER AUTOMATISKA SOTNINGEN till Janfire NH pannan?

Have a nice day! :roll:
Janfire NH pelletspanna och brännare + Pellistore förådd
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Inlägg av André »

bikz skrev: Nu följer det med rökrör motdragslucka shunt mm till pannan sånt skulle man få köpa till på en Thermia panna.
Jag tycker det är en prisvärd kombination om man jämför vad som finns på marknaden idag.
Mvh Bikz
Iof så har biomaticen elpatroner.. :roll:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Re: Pris Janfire NH pelletspanna och brännare

Inlägg av André »

Tronci skrev:Hej Skåne och alla andra!

Har fått köpa dessa för 45.000 - från Skellefteå Kraft. Pellets leveransen har jag fått, 3 ton bulk, från Skellefteå Kraft. :)

Ha en bra dag!
Hmmm de låter bra för det är från skellefteå kraft kompisen ska köpa sin janfire nh med integrerad brännare o automatsotning.. :D
Bara dom nu får de o funka o kommer ut på marknaden nån gång.. :roll:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
bikz
Fröträd
Inlägg: 62
Blev medlem: lör 29 okt, 2005 18:44

Inlägg av bikz »

Hej bara undrar om Tronci har fått sin NH brännare än? 8)
Pellets eldarn från Kramfors
Janfire nya combifire pannan och Flex-a brännaren 2005,8mm solett pellets.
Tronci
Entusiast!
Inlägg: 110
Blev medlem: mån 05 sep, 2005 10:24

Inlägg av Tronci »

God morgon och Hej till alla!

Har INTE fått min nya NH brännare, den var lovat från början att komma redan V.41 men senaste budet var V. 46 och nu.... hoppas att jag får den före Jul.... :(
Jag tror att Janfire har fått problem med tillverkningen....

Ha en bra dag!
:)
Janfire NH pelletspanna och brännare + Pellistore förådd
manin
Pannrumstomte!
Inlägg: 1368
Blev medlem: sön 28 nov, 2004 10:13
Ort: Norra Skåne - Göinge

Inlägg av manin »

Läste på mrpellets som säger så här:
Leveransförseningar beräknad leveransvecka 43.Flyttad igen Vecka 44! Ny vecka 46! Vecka ???
http://www.mrpellets.se/

Det var inte so rolig när många har beställt för länge och snart är det jul.
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Inlägg av André »

Jag pratade med mr.pellets i veckan om janfire nh vad de sitter i o även han va besviken över att den inte kommer ut på markanden..
Tydligen är det problem med att få fram vissa delar till brännaren... :?
Men man får ju inga riktigt klara besked om exakt vad problemet är .. De är lite svävande svar om man säger så.. :roll:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Skriv svar