Tog över farsans hus i våras där det finns en pelletspanna. Jag brukade hjälpa till med att sota pannan, men mer koll än så har jag inte. Senast vi eldade var i våras, och sen har pannan varit avstängd under sommaren. Farsan har gått bort och jag vet inte detaljerna kring när den slutade fungera. Vanligtvis när jag sotar, brukar jag efteråt slå på "knappen" för brännaren, fläkten börjar susa, det trillar ner lite pellets genom skruven och sen är den igång. Det finns en "elpatron" som kopplas på när brännaren är avstängd, men nu när hösten kryper på vill man ha ordentlig värme. Jag är nybörjare, men kan jag få lite tips på saker jag kan testa själv innan jag ringer någon vore det väldigt uppskattat.
När jag nu slår på brännaren händer först inget på ett par sekunder. Sen tänds en grön + gul lysdiod samt en röd lysdiod under några sekunder. Sen släcks den röda lysdioden och den gröna och gula fortsätter lysa och sen händer absolut ingenting. Jag har försökt att luska lite i manualen men blir inte klok där.