Atmos DC32sp

Här diskuteras allt kring vedeldning
Skriv svar
hammiss
Fröträd
Inlägg: 86
Blev medlem: fre 07 nov, 2014 13:51

Atmos DC32sp

Inlägg av hammiss »

Hej!
En liten uppdatering om den nya Kombipannan Atmos DC32SP. Hittills har det inte eldas så mycket men de få gånger som det har eldats så har allt funkat bra. Fick bytta ut orginalröret till ett annat som röris fick tillverka och även göra en ny sotlucka. Hade brandskydds kontroll igår och det var inga anmärkningar på anläggningen. Så långt är allt ok. Nu är jag nyfiken på hur det fungerar med att elda o låta pellets ta över när det brunnit ut. Mer info framöver.
Atmos DC 32 SP Kombi Dragbegränsare KW Z 150 Solvärme U-pipe TZ 47/1500-20 U
hammiss
Fröträd
Inlägg: 86
Blev medlem: fre 07 nov, 2014 13:51

Re: Atmos DC32sp

Inlägg av hammiss »

Hej! Här kommer en uppdatering om ved pellets pannan Atmos DC 32SP 20 kw. Minus 17 i går kväll så nu var det dags att elda upp o låta pelletsen ta över när tankarna har svalnat ner. Var nere i morse vid 07.30 o då har pelletsen precis startat så allt har funkat som det ska slog över på Autostart i går kväll därefter tog brännaren över hela proceduren så hittills har allt funkat klockrent såg även på termometern när jag var nere i pannrummet att det var 18 minus ska snart förpassa mig ner o elda upp därefter får pelletsen ta över igen.
Atmos DC 32 SP Kombi Dragbegränsare KW Z 150 Solvärme U-pipe TZ 47/1500-20 U
Skriv svar