Bulkleverans vågkvitto

Skriv svar
sherlock
Frö
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 05 jan, 2014 21:29
Ort: uddevalla

Bulkleverans vågkvitto

Inlägg av sherlock »

Jag beställde bulkleverans inför vintern, allt är rätt bra ordnat, jag har en furabsilo som rymmer 6 m3. Sedan 2018 har jag fått leverans från stora Enzo. Det blir 3,5 ton varje gång (6*600kg/m3=3,6 ton minus lite klarning i toppen) Detta har rullat på nu i 5 år, inga problem. Varje gång har jag fått en kvitto på vägningen i form av en våg-print. Den är utskriven på plats och anger bilnr, vikt före lastning och vikt efter, skillnaden är levererad vikt. Denna gången valde jag en annan leverantör och det saknas 4 dm i toppen. Enda möjligheten att det skulle stämma är om dom nya pelletsarna väger minimum 700kg/m3. Kan vara så? Jag fick inget vågkvitto, jag fick bara en följesedel. På följesedeln är det stämplat "3520" med en handstämpel, inget mer. Till råga på allt är signaturer inte ifyllda, datumstämpeln är dagen innan leverans(!), fel datum alltså.
Jag påtalar att jag tycker att dom inte har fullgjort sin del av avtalet, dom ska tillhandahålla vågkvitto vid leverans enligt sina egna leveransvillkor, som var anledningen att jag kände mig trygg att köpa från dom, vad kan gå fel, tänkte jag?
Svaret var att det är så dom brukar göra och jag var dum om jag trodde något annat? Är detta rimligt, hur får ett vågkvitto se ut, någon i forumet som kan mer i ämnet?
Så ser det ut
Så ser det ut
IMG_20230918_210651.jpg (46.33 KiB) Visad 581 gånger
Kipi-rotpower, Mafa mini, Furabsilo 6 m3 med Furabskruv. Gammal ctcpanna från -72
Skriv svar