Vad kostar en pellets annlägnin +lite annat

Skriv svar
marcus
Späd planta

Inlägg av marcus »

Hej jag har en gammal olje/ved panna som har gjort sitt.
Och har tänkt att köpa en pellets panna och ha ett föråd i gammla olje rummet som man kan ta imot bulk leverans.
jag har några frågor som jag kanske kunde få svar på.

1 Jag har letat på internett men inte hittat någon bra info om tester av den bästa pannan kanske någon som vet.

2 Vad skall man tänka på när man bestämmer sig för en panna när man frågar en försäljare så säger han den han har med mest på $$$ eller som han annser men själv alldrig testat :?

3 Har sett att endel pannor körmed acc tank och andra inte samma när man pratar med nån, vad är rätt???

kul om man fick svar och en väldigt bra o intressant sidaoch tänk vad man kan snubbla in på internett.
pitch
Stor entusiast!
Kontakt:

Re: Vad kostar en pellets annlägnin +lite annat

Inlägg av pitch »

marcus skrev:Hej jag har en gammal olje/ved panna som har gjort sitt.
Och har tänkt att köpa en pellets panna och ha ett föråd i gammla olje rummet som man kan ta imot bulk leverans.
jag har några frågor som jag kanske kunde få svar på.

1 Jag har letat på internett men inte hittat någon bra info om tester av den bästa pannan kanske någon som vet.
Har du kollat alla trådar här? Kanske dags för google att scanna igenom våra sidor...kolla annars äfab:s sida http://www.afabinfo.com/pdf_doc/rapport ... r_2005.pdf
marcus skrev:
2 Vad skall man tänka på när man bestämmer sig för en panna när man frågar en försäljare så säger han den han har med mest på $$$ eller som han annser men själv alldrig testat :?
Vad har du för behov av uppvärmning av hus och vv?
Kolla att det finns en vettig leverantör i din närhet eller en som inte bryr sig om att åka några extra mil för att serva din panna.
marcus skrev:
3 Har sett att endel pannor körmed acc tank och andra inte samma när man pratar med nån, vad är rätt???

kul om man fick svar och en väldigt bra o intressant sidaoch tänk vad man kan snubbla in på internett.
Rätt & fel...Har man acc tankar med bra isolering och verkligen behov för dessa uppvärmningsmässigt kan de vara bra annars en dum investering...det har med behovet att göra...och ifs om du tänker dig ett solsystem förstås eller vedeldning oxå...jag tror inte det riktigt är mitt ämne men jag får hoppas att du fått en lite bättre inblick i hur många faktorer som gäller...
Äntligen ägare till en Biomatic 20+ med hembyggt förråd (1/2 bulkförråd)
marcus
Späd planta

Inlägg av marcus »

tack för svar.
undrar också om det finns någon som vet om det finns någon mässa att gå på nu.
Skriv svar