P märkning

Skriv svar
karlskrona
Gallringsobjekt

P märkning

Inlägg av karlskrona »

Har funnit att pannan Thermia Biomatic 20 + är P-märkt medan kpm uno inte har den märkningen. Innebär märkningen någon praktiskt betydelse?
Någon som vet?
Ny pelletsanvändare
ThomasLindgren
Stor entusiast!
Kontakt:

Inlägg av ThomasLindgren »

Det jag kommer på direkt är att det blir krångligare att få konverteringsstöd om man skaffar en KMP Uno då, vilket jag tänkt göra...
micke_932
Pannrumshärskare!

Inlägg av micke_932 »

Det ska inte va några problem med bidrag, där står att brännaren måste uppfylla kraven för utsläpp vilket alla brännare som jag känner till gör, och de flesta tillverkare anger utsläpp i sin information eller så kan man referera till Äfab's tester där denna information också finns, så jag tror inte att man kan "slippa" bidrag bara för att brännaren inte är P-märkt.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
karlskrona
Gallringsobjekt

Inlägg av karlskrona »

jag lutar också åt en kmp uno. Vad får Thomas Lindgren att välja den? känner du någon som har den - finns testresultat etc?
Ny pelletsanvändare
ThomasLindgren
Stor entusiast!
Kontakt:

Inlägg av ThomasLindgren »

karlskrona skrev:jag lutar också åt en kmp uno. Vad får Thomas Lindgren att välja den? känner du någon som har den - finns testresultat etc?
Jag vet inget mer om den än vad som står på deras sida + det jag snappat upp om brännare här på forumet. Står och velar mellan den och Janfire nu.
Juggernaut
Lärjunge!
Ort: Holsljunga (Rödljuset mellan Knalleland och G-K:ås)
Kontakt:

Inlägg av Juggernaut »

Egentligen är inte P-märkningen värd nått särskilt...
SP är ju privatägt idag så varför just deras tester skulle vara nått särskilt i jämförelse med andra bolags tester kan man undra...
Focus PE-20, Iwabo S-1, hemmabyggt förråd i plåt.
Karla1
Pannrumsnisse!

Inlägg av Karla1 »

Deras brännare PX21 som sitter i UNO är P-märkt. Det borde inte vara några problem med bidrag. P- märkning är bra, även andra tester som svanen, ÄFAB mm. Det gör det bättre för konsumenten att få en testad produkt. Se Sverigebrännaren som alla går på en nit och köper bara för att den har ett bra pris. Men vad gör man, jo köper grisen i säcken.
Skriv svar