Leveranstider

Skriv svar
lasse34
Prima virke
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 08 dec, 2004 14:58
Ort: Örebro

Leveranstider

Inlägg av lasse34 »

Vad har ni för erfarenhet av att leverantörerna av pellets håller leveranstider? Själv väntar jag på 4 pallar Laxå pellets som inte kommit är trots att det gått 15 Dagar (Utlovat inom 8 dagar)
Comet + Viking
Bio
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5893
Blev medlem: tor 26 jan, 2006 23:20
Ort: Värmland

Inlägg av Icecap »

Den lokala jag använder brukar komma inom 2-5 dagar och går det inte säger han direkt vid beställningen.

Men de flesta jag har sett på nätet brukar skriva "inom 10 arbetsdagar" samt en formulering som betyder "om det nu går".
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
AndersJ
Entusiast!
Inlägg: 122
Blev medlem: fre 17 dec, 2004 20:32
Ort: Oskarström, Halland
Kontakt:

Inlägg av AndersJ »

Laxå verkar ha problem.
Har väntat 14 dagar på min pellets. Leveransen har blivit framflyttad 2 gånger. Tur man har snälla grannar som lånar ut pellets.
Diom Olja/El 1987, Pellx PX20 -01, varmluftständning. Senaste processorn. Dragbegränsare KW SID012. Stora Enso pellets. 85/80 m2 boyta/biyta, 21/18 grader, byggt -48. Se även www-knappen.
Per-Erik
Energiprofet!
Inlägg: 407
Blev medlem: tis 30 nov, 2004 13:55
Ort: Stockholm/Stuvsta

Inlägg av Per-Erik »

Laxå gör som alla andra jue...

http://www.laxapellets.se/info.aspx?id=102

"Leveranstider på pellets



Till följd av den kraftiga marknadsexpansionen, samt den ovanligt sega vintern i mellersta och södra Sverige, i kombination med några produktionsstörningar under februari, har vi för närvarande ovanligt långa leveranstider till våra återförsäljare.
Vi ber om överseende med detta, och vi gör allt vi kan för att få ut så mycket leveranser som möjligt. "

Skyller på att det är kallt o tekniska problem..
Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
bamyl
Stor entusiast!
Inlägg: 237
Blev medlem: ons 16 mar, 2005 10:03

Inlägg av bamyl »

Hahaha.....det låter som SJ !

Ojj....blev det kallt denna vinter också ?
Ojj....kom det snö denna vinter också ?

Hmmz....våra tåg fungerar inte om det är under -7 grader, och eller om det är 5 cm nysnö på rälsen. ;)

Preparatus Supervivet !

Mvh
Bamyl
bax
Fröträd
Inlägg: 78
Blev medlem: tor 13 okt, 2005 11:37
Ort: Härliga Härjedalen

Inlägg av bax »

bamyl skrev:Hahaha.....det låter som SJ !

Ojj....blev det kallt denna vinter också ?
Ojj....kom det snö denna vinter också ?

Hmmz....våra tåg fungerar inte om det är under -7 grader, och eller om det är 5 cm nysnö på rälsen. ;)

Preparatus Supervivet !

Mvh
Bamyl
Inte bara SJ utan en hel del andra också...., vinterdäck? Glykol?? Sänka hastigheten???

Vi bor ju ändå i Sverige, ändå står så många och är förvånade över att det blev kallt eller började snöa.
IWABO fliseldning + sunken diomkombi.
spyrius
Prima virke
Inlägg: 41
Blev medlem: sön 29 jan, 2006 19:43

Inlägg av spyrius »

min pelletsknalle kommer på 2dagar behöver jag snabbare kan jag åka dit själv och hämta några säckar så länge
effecta med automataskning bionordic brännare+mafaförråd
lasse34
Prima virke
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 08 dec, 2004 14:58
Ort: Örebro

Leveranstid

Inlägg av lasse34 »

Nu har jag fått ett leveransdatum av Laxå pellets, På måndag den 20 mars, det betyder att jag fått vänta precis 4 veckor från det jag beställde...
Comet + Viking
Bio
Per-Erik
Energiprofet!
Inlägg: 407
Blev medlem: tis 30 nov, 2004 13:55
Ort: Stockholm/Stuvsta

Inlägg av Per-Erik »

Beställde Bulk 3 ton den 1:a Mars fick min beställning den 16:e..

så 12 arbets dagar tog det.. Ska ta max 10.. Får väll säga att jag är ganska nöjd änndå.. finns ju som sagt var dom som har det värre.. :wink:

Han som blåste in det sa att i stort sätt samtliga leverantörer har problem/slut på pellets.

Vilket beror på att dom har helt missbedömt årets åtgång av pellets sammt att kylan har hängt kvar så länge..

brist på Råvara kan också vara en aspekt på det hela vilket dom nu tydligen börjar få... :?
Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
Sensor
Frö
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 18 mar, 2006 13:26
Ort: Karlskrona

Re: Leveranstid

Inlägg av Sensor »

lasse34 skrev:Nu har jag fått ett leveransdatum av Laxå pellets, På måndag den 20 mars, det betyder att jag fått vänta precis 4 veckor från det jag beställde...
Lasse, kör du bulk eller säck ?
Per-Erik
Energiprofet!
Inlägg: 407
Blev medlem: tis 30 nov, 2004 13:55
Ort: Stockholm/Stuvsta

Inlägg av Per-Erik »

i första inlägget så står det att Lasse hade beställt 4 pallar... :wink:
Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
apersson850
Pannrumstomte!
Inlägg: 1006
Blev medlem: tis 03 jan, 2006 13:14
Ort: Traryd

Inlägg av apersson850 »

Kanske bulkpallar?

Grannen, som är pelletseldare, berättade idag om andra pelletseldare här i byn, som bara fått delleveranser (bulk), på grund av att det inte fanns tillräckligt hos leverantören. De ville inte köra fullt till vissa kunder, så att andra blir helt utan, utan ransonerar. Beställda 3 ton blev 1,4 ton levererat.
Grannen fick inte sina säckar heller idag, men de skulle tydligen komma i morgon.

Jag kapar och klyver min ved, jag, för nästa års behov...
Anders. Värmer med sol, ved och (helst inte) el.
Kruse
Prima virke
Inlägg: 39
Blev medlem: tis 04 okt, 2005 09:24
Ort: Storfors

Inlägg av Kruse »

Här är det inga problem med den lokala pelletsförsäljaren. Kommer samma dag som man beställer och ingen ransonering. De säljer Westmarka om nu det spelar någon roll.
EcoTec A4, Gustavsberg VP937 -75, draglucka KW 012, veckoförråd 300L.
lasse34
Prima virke
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 08 dec, 2004 14:58
Ort: Örebro

Inlägg av lasse34 »

Om jag ska förtydliga mig så köra jag med säck :D
Comet + Viking
Bio
Skriv svar