Erfarenheter av NIMAs pellets?

Skriv svar
Användarens profilbild
Stugsittaren
Pannrumstomte!
Inlägg: 1184
Blev medlem: tor 22 sep, 2005 14:20
Ort: Norra Sörmland

Erfarenheter av NIMAs pellets?

Inlägg av Stugsittaren »

Tänkte beställa pellets innan jag ställer in brännaren, enklare att få det att brinna8). Finns det någon som har erfarenhet av NIMAs pellets? Jag kommer köra dem i en undermatad brännare av Thermiatyp i en CTC EcoFlex.

www.nimapellets.se/
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
jocke
Gallringsobjekt
Inlägg: 30
Blev medlem: tis 30 nov, 2004 14:01
Ort: Söderfors

Inlägg av jocke »

Dom har haft väldiga problem med leveranserna,vet inte om dom har fått nån ordning på detta.
Sök på Nima pellets här i forumet så får du läsa om dom.
It´s better to burn out than fade away.
notti
Pannrumsnisse!
Inlägg: 702
Blev medlem: sön 10 okt, 2004 22:33

Inlägg av notti »

Min kusin köpte pellets av dom i senast och vad jag ser så har dom bra kvalité ..och visst har dom haft leverans problem men jag hörde att det har dom fixat nu ..det är ju bara att ringa dom http://www.nimapellets.se/ Tel. 021-300 057 eller Mobil; 0735707375
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
bamyl
Stor entusiast!
Inlägg: 237
Blev medlem: ons 16 mar, 2005 10:03

Inlägg av bamyl »

Men om någon ringde dig och du ägde produkten, känns det som om du skulle vara lite partisk ;)

Därför vill man gärna höra andras upplevelser.

Mvh
Bamyl
Användarens profilbild
Stugsittaren
Pannrumstomte!
Inlägg: 1184
Blev medlem: tor 22 sep, 2005 14:20
Ort: Norra Sörmland

Inlägg av Stugsittaren »

För beställningar som läggs nu i sommar spelar det mindre roll om de haft problem att leverera tidigare. Det som är intressant för min del är om kvalitén är bra. De har ju rätt bra pris.

Så tack för de synpunkter som kommit och fortsätt höra av er i denna fråga. :wink:
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
notti
Pannrumsnisse!
Inlägg: 702
Blev medlem: sön 10 okt, 2004 22:33

Inlägg av notti »

bamyl skrev:Men om någon ringde dig och du ägde produkten, känns det som om du skulle vara lite partisk ;)

Därför vill man gärna höra andras upplevelser.

Mvh
Bamyl
Detta med att ringa Nima var ett svar på jockes topik om Nima har leveransproblem ..jag tyckte att den som är intresserad kan ringa och höra om dom kan leverera
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
bamyl
Stor entusiast!
Inlägg: 237
Blev medlem: ons 16 mar, 2005 10:03

Inlägg av bamyl »

Ja jag förstod det ! 8)

"I was just pulling your leg"

/Bamyl
Skriv svar