Agrol / Svensk brikettenergi pellets

Skriv svar
Barsk
Lärjunge!
Inlägg: 317
Blev medlem: tor 09 mar, 2006 15:19
Ort: Karlstad

Agrol / Svensk brikettenergi pellets

Inlägg av Barsk »

Agrol kör ju pellets från Svensk brikettenergi vad jag förstår. Nån som har några erfaranheter från detta märke?

Jag har kört nån säck och jämfört med Såbi så verkar den ha mindre löst sågspån i sig. Annars vet jag inte. Säckarna i sig är klart deklarerade med kWh och klass. Vad det stod i dessa data kommer jag tyvärr inte ihåg dock. Men klass 1 och 4.8 - 4.9 kWh tror jag.

Bulkpris 2.000 / ton var priset jag fick från Granngården.
1960 / pall.
Biomatic 20+, Thermias shunt + innegivare, 200l plasttunna som förråd. 150 kvm 1 1/2 plan. Bygger vacuumtransport.
Karla1
Pannrumsnisse!
Inlägg: 831
Blev medlem: lör 25 feb, 2006 22:40

Inlägg av Karla1 »

Kan rekommendera SBE´s pellets. Har alltid hållit jämn kvalité på leveranserna jag fått under 4-5 år. Har en bekant som körde denna pellets i en Bio Warm brännare som du har, och det fungerade alldeles utmärkt. Prova får du se!
Barsk
Lärjunge!
Inlägg: 317
Blev medlem: tor 09 mar, 2006 15:19
Ort: Karlstad

Inlägg av Barsk »

Karla1 skrev:Kan rekommendera SBE´s pellets. Har alltid hållit jämn kvalité på leveranserna jag fått under 4-5 år. Har en bekant som körde denna pellets i en Bio Warm brännare som du har, och det fungerade alldeles utmärkt. Prova får du se!
Ok, det blir nog inte aktuellt i Bio-Warmen, för det kommer nog en ny panna typ Biomatic eller Ecoflex inom nån månad. I Karlstad är det Sot o Vent som är billigast att leverera pellets på pall (Såbi). Hämtpriset är 1804:-. Hämtade just en pall i går...

Däremot till nya pannan med bulkförråd som jag ska bygga kan det i högsta grad bli aktuellt med SBE eller Agrol.
Biomatic 20+, Thermias shunt + innegivare, 200l plasttunna som förråd. 150 kvm 1 1/2 plan. Bygger vacuumtransport.
Ulf Rasmusson
Energiprofet!
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 28 feb, 2006 12:57
Ort: Hofterup vid Lund

Inlägg av Ulf Rasmusson »

Hej Alla!
Jag kan på det varmaste rekommendera denna pellets. Mycket bra och jämn kvalitet. Kompetent personal som levererar och förstår hur viktigt det är med en mjuk lossning med lågt tryck...Jag har köpt bulk....
MVH
Ulf
Janfire Flex-a -05, Janfire Pellistore -05, CTC Family 1100 - 99, Syrafast 100 mm-ers rörinsats, 9 m-ers skorsten, TIGEX 25
pedermyrne
Ungskog
Inlägg: 12
Blev medlem: lör 21 jan, 2006 16:07
Ort: Myresjö

Inlägg av pedermyrne »

Har köpt småsäck (16 kg) i c:a 3 år och aldrig haft några direkta problem (i en leverans blev det lite mer sintrad aska än vanligt). Jämn kvalité och väldigt lite spån. Leveranserna har dessutom alltid varit pålitliga.
Pellx PX21 (KMP) 03'
Värmebaronen Vedolux 91'
HPD shuntaut. '93
HPD till-luftspjäll '04
Statoil 200 l fat 03'
pedermyrne
Ungskog
Inlägg: 12
Blev medlem: lör 21 jan, 2006 16:07
Ort: Myresjö

Inlägg av pedermyrne »

Har köpt småsäck (16 kg) i c:a 3 år och aldrig haft några direkta problem (i en leverans blev det lite mer sintrad aska än vanligt). Jämn kvalité och väldigt lite spån. Leveranserna har dessutom alltid varit pålitliga.
Pellx PX21 (KMP) 03'
Värmebaronen Vedolux 91'
HPD shuntaut. '93
HPD till-luftspjäll '04
Statoil 200 l fat 03'
pedermyrne
Ungskog
Inlägg: 12
Blev medlem: lör 21 jan, 2006 16:07
Ort: Myresjö

Inlägg av pedermyrne »

Har köpt småsäck (16 kg) i c:a 3 år och aldrig haft några direkta problem (i en leverans blev det lite mer sintrad aska än vanligt). Jämn kvalité och väldigt lite spån. Leveranserna har dessutom alltid varit pålitliga.
Pellx PX21 (KMP) 03'
Värmebaronen Vedolux 91'
HPD shuntaut. '93
HPD till-luftspjäll '04
Statoil 200 l fat 03'
Juggernaut
Lärjunge!
Inlägg: 319
Blev medlem: tis 15 nov, 2005 18:10
Ort: Holsljunga (Rödljuset mellan Knalleland och G-K:ås)
Kontakt:

Inlägg av Juggernaut »

Jag har kört SBE i ett halvår och har inte haft några problem.
En som bytte från Såbi till Agrol var mycket nöjd...
Focus PE-20, Iwabo S-1, hemmabyggt förråd i plåt.
inger
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 23 apr, 2006 20:10

Inlägg av inger »

:wink: Dessutom tycks dom ha gott om pellets. Har fått min leverans utan att de delat upp leveranserna som andra som Såbi har fått göra.
Skriv svar