Önskemål om PLC- program

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Karla1
Pannrumsnisse!
Inlägg: 831
Blev medlem: lör 25 feb, 2006 22:40

Önskemål om PLC- program

Inlägg av Karla1 »

Hej ni på BioNordic!

Varför har ni tagit bort justermånen på ON tiden för skruven?

Det var lättare förr att få en jämnare förbränning då man även kunde justera detta.

När man nu inte kan justera hysteresen på panntemperaturen åt två håll varför inte lägga till 2- 3 alternativ man kan välja på.

Kan vara en fördel om man exempel kör emot en acktank.
Panntemperaturens maxvärde skall givetvis vara justerbart.

Finns möjligheten eller är modulens minne för litet?
M_O
Gallringsobjekt
Inlägg: 23
Blev medlem: tis 24 okt, 2006 21:29
Kontakt:

Inlägg av M_O »

Jo ON tiden är borta pga att vi att motorn alltid ska gå 1/2 varv varje gång den matar för att få en jämnare matning och förbränning, så där går våra åsikter isär en del tydligen. Jag har suttit och mätt varje dos som kommit ett antal ggr och sett en jämnare matning.
Skruven i sig är ju också en typ av cellmatare då skruvkammen är i botten på röret 1ggr/varv.

Ang temp inställnigen, så har vi satt den fast pga av en del totalt vände på värdena, men ska du köra mot acc tank så ska du välja den andra programvaran med hög/låg effekt då kan du ställa in hystersen som du vill.

Jo helt klart har det med minnet i PLC:n, visningar suger rätt mycket minne, vi har prioriterat övervakningar istället för visningar.
Tidigare fanns även visning av antal tändningar, matning i timmar osv.
Men det kommer nu en ny milenium 3, med 4 ggr minne.

Å vips så öppnar sig finna möjligheter

Men helt klart är det ett dilema hur mycket man ska få kunna ändra i inställningarna, vissa fixar det alldeles utmärkt medan andra tja har vänt på alla siffror och brännaren går inte alls. Vad vi kunnat konstatera så har support samtalen sjunkit markant sen vi låst en del värden.

Gyllene regeln "Rör aldrig nåt som fungerar" funkar på det mesta från bilar, datorer och brännare.

Men om du vill ha nåt speciall så slå en signal. Igentligen skall ju en acc tank ha två givare en i botten och den andra i toppen. Det andra är ju en kompromiss. Vi har kört det också !!

Mats/BioNordic
Karla1
Pannrumsnisse!
Inlägg: 831
Blev medlem: lör 25 feb, 2006 22:40

Inlägg av Karla1 »

Hej Mats!
Jag kan förstå att ni vill undvika dessa personer som knappar mycket och ej förstår sig på brännarens styrning. Men det är väl ändå ni som ska försöka sälja er produkt via en seriös installatör med kunskap och instrument så att brännaren går optimalt.

Direkt ut till kund förstår jag att ni får problem, samt många telefonsamtal.

Kanske en låst styrning till viss del som endast en installatör kan justera med att uppge lösenord.

Ni gör helt rätt om ni går över till modul III då denna har ett större minne för utveckling.

Har en sådan till min vakuumtransport. Så jag vet att denna modul är ett bättre alternativ.

Har bara nöjda kunder med er brännare annars!
Men lyssna gärna på oss ute på fältet efter önskemål då det är vi som får uppleva ganska olika kombinationer.

På dom pannor med acktank så har jag placerat givaren i mellan botten och mitten och det har fungerat bra då man har laddomat21 monterad.

P.S Fixa en ureldning före renbåsning med underhållseldningen så får ni det att fungera utan problem.
Skriv svar