Tog ner vågen o kollade förbrukningen...
När brännaren går 1 timme drar den 4250 gram...
I 1,5 timmar 6150 gram = 4100 gram/tim...
I 2,0 timmar 7800 gram = 3900 gram/tim...
I 2,5 timmar 9500 gram = 3800 gram/tim...
Lång gångtid=lägre förbrukning
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Lång gångtid=lägre förbrukning
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
André, intressanta siffor. Kan du berätta lite mer om hur du fick fram dem? Vilken typ av våg använde du? Startade du varje mätningscykel med uppeldad och varm panna? Vilken last hade du på pannan? Hur höll du lasten konstant i 2,5 timmar? Är resultatet repeterbart (har du gjort flera mätningar och fått fram samma resultat)?
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Tog vågen från köket 2000 grams Anders Petter´s digitalvåg årsmodel 2004 med nya batterier...ABSO skrev:André, intressanta siffor. Kan du berätta lite mer om hur du fick fram dem? Vilken typ av våg använde du? Startade du varje mätningscykel med uppeldad och varm panna? Vilken last hade du på pannan? Hur höll du lasten konstant i 2,5 timmar? Är resultatet repeterbart (har du gjort flera mätningar och fått fram samma resultat)?
Tog o fyllde lådan... Efter en timme kollade ja hur mycke som försvunnit ur lådan.. lätt den fortsätta 1/2 tim till o vägde hur mycke som gått osv...
Jag lätt tempen i acken sjunka till 25° så går de få brännaren att gå i drygt 3 timmar... Ja tom 4 timmar o den stannar om man sjuntar ut max..
Och JA jag har inte gjort annat än varit i pannrumet sedan föra tisdagen o jag kollat dessa körningar 2 ggr/dag i fem dar i sträck med samma resultat + att ja kollat askmängden varje dyngn o pellets förbrukningen...
26 kg pellets o 2,2 liter komprimerad aska per dyngn...
Så idag gav Jörgen upp då jag la fram allt jag testat o han hade inget att invända på mina tester....
Så nu skulle dom ta tillbaka brännaren o sätta in pengarna på kontot...
När ja har pengarna returnerar ja brännaren...(har blivit blåst en gång då ja lämnat in en tv o firman gick i KK förlorade både pengarna o tv´n)
Men Jörgen lovade att han ändå skulle meddela va de ä/va som ä tokit me denna brännare...
Så de blir kul å se om dom hittar nå som ä fel...
Såg även att dom tagit bort garantin på flexskruven om den ä längre än 2 meter...hmmmm... Min ville dom inte ha tillbaka...
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd