Är min brännare rätt ställd ??

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Diablo80
Prima virke
Inlägg: 47
Blev medlem: sön 11 nov, 2007 20:12

Är min brännare rätt ställd ??

Inlägg av Diablo80 »

Har kopplat om nu så jag har direkt ström på brännaren . I stället för att den går som olje brännaren och stänger av vid 80 grader prick så den bara tvär av stängs ..
Vill veta ungefär vart 80-85 grader är ...

Bild
Bilden
Kmp px21 -2007
Ctc 1100 family -2000
120m² boyta 2 plan -1957 Ca 22
Syren1
Ungskog
Inlägg: 13
Blev medlem: sön 04 dec, 2005 17:12
Ort: Per skåne

Inlägg av Syren1 »

Låt den vara kopplad över oljebrännaren igen,men höj bara oljetermostaten till 90 grader så slår han själv ifrån. Det har med säkerhet att göra när du kör över oljetermostaten,så får du en extra säkerhet för om din givare ballar ur så kan det ju gå så din panna kokar.Sen till dina innställningar det är ju helt olika tex skruvens lutning ger olika mängd ,det samma med luft vi har olika drag i våra skorstenar.Så innställningarna är individuella för varje annlägning.Lycka till
Syren1
Ungskog
Inlägg: 13
Blev medlem: sön 04 dec, 2005 17:12
Ort: Per skåne

Inlägg av Syren1 »

Låt den vara kopplad över oljebrännaren igen,men höj bara oljetermostaten till 90 grader så slår han själv ifrån. Det har med säkerhet att göra när du kör över oljetermostaten,så får du en extra säkerhet för om din givare ballar ur så kan det ju gå så din panna kokar.Sen till dina innställningar det är ju helt olika tex skruvens lutning ger olika mängd ,det samma med luft vi har olika drag i våra skorstenar.Så innställningarna är individuella för varje annlägning.Lycka till
Skriv svar