Jag har en Nibe Attack från 2003 som idag körs på olja.
Har tänkt installera en Janfire Flex A till pannan.
Är det någon som har denna kombinationen eller har erfarenhet av det?
Nibe Attack & Janfire Flex A
Någon Janfire flex A skulle jag inte köpa. Saknar digitala inställningar så varje gång man byter pellets måste man inkalla en installatör som ställer in brännaren. Ändrar man på något så kan man inte återskapa en tidigare inställning igen.
Dessutom hade jag eviga problem med driftstopp så jag böt ut den till en brännare utan rörliga delar som jag kan ratta själv utan hjälp av dyra installatörer.
Nu är jag helt nöjd. Pellets ska ju löna sig annars kan man lika gärna fortsätta med oljan.
Nibe Attack ska väl gå att elda pellets i men man får besväret att ta bort brännaren och tömma pannan från aska varje vecka.
En ny panna kostar ca. 22000 till 27000 utan brännare så det kan ju bli en viss timlön för asktömmandet.
Dessutom hade jag eviga problem med driftstopp så jag böt ut den till en brännare utan rörliga delar som jag kan ratta själv utan hjälp av dyra installatörer.
Nu är jag helt nöjd. Pellets ska ju löna sig annars kan man lika gärna fortsätta med oljan.
Nibe Attack ska väl gå att elda pellets i men man får besväret att ta bort brännaren och tömma pannan från aska varje vecka.
En ny panna kostar ca. 22000 till 27000 utan brännare så det kan ju bli en viss timlön för asktömmandet.
Viking B16 GL brännare i en CTC 1100 panna
(tidigare Janfire flex)
(tidigare Janfire flex)