Profilen

lövet
Lärjunge!
Inlägg: 355
Blev medlem: lör 05 mar, 2005 17:07
Ort: Fristad Västra Götaland

Profilen

Inlägg av lövet »

Vore trevligt om alla hade fyllt i sin profil,var man bor,panna,osv.Jag tycker då att man kan jämföra sina anläggningar och problem.Det kan ju vara så att det är grannen rent utav.

//Lövet
Fast: 1 Thermia Villa 90 inst.okt 97,440m slang, 290m² 1 ½ pl.med käll.byggt 58. Nu 17420kWh tot -08,pump 9636kWh -08.Oljeförb.innan 4,3-4,5m³.
Fast: 2 VB Joker,Viking Bio,Mafa Midi.Siemens Villa 2,Sanyo 123EHN,1pl.med käll.tot 206m² byggt 71.
Taxen
Pannrumstomte!
Inlägg: 1663
Blev medlem: tis 03 apr, 2007 19:15
Ort: Uppsala

Inlägg av Taxen »

Ja,det är många som är blyga.Det skulle som sagt var,underlätta för många om det skrevs in.
Är på ett bilforum också och där är det likadant att de skriver bara t.ex.att motorn går illa vad det vara för fel.Nu är det som så att vi har flera modeller och det är svårt att gissa vilken bil han har.

Så ni som känner er skyldiga,skriv nu in i er avatar och profil :wink:
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
lövet
Lärjunge!
Inlägg: 355
Blev medlem: lör 05 mar, 2005 17:07
Ort: Fristad Västra Götaland

Inlägg av lövet »

Vore trevligt om ni skriver in vad ni bor.

//Lövet
Fast: 1 Thermia Villa 90 inst.okt 97,440m slang, 290m² 1 ½ pl.med käll.byggt 58. Nu 17420kWh tot -08,pump 9636kWh -08.Oljeförb.innan 4,3-4,5m³.
Fast: 2 VB Joker,Viking Bio,Mafa Midi.Siemens Villa 2,Sanyo 123EHN,1pl.med käll.tot 206m² byggt 71.
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

Det är inte många som läser forumets regler. Speciellt inte regel nr: 3.

Om alla läser den och kompletterar/fyller i sin profil innan de ställer sina frågor så skulle det underlätta för ALLA att ge relevanta svar.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Användarens profilbild
GoForIt Pellets
Pannrumstomte!
Inlägg: 1904
Blev medlem: ons 16 feb, 2005 18:00
Ort: Skillingaryd

Re: Profilen

Inlägg av GoForIt Pellets »

Jag börjar också lacka till på den här frågan snart, och då i synnerhet när det gäller vissa mycket aktiva skrivare, som har provocerande och kaxiga kommentarer till både det ena och andra, men som trots tjat och påpekanden inte kan skriva in sin profil.. :x

Ni som känner er berörda - Se till att uppdatera den NU!
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2881
Blev medlem: mån 16 mar, 2009 14:52
Ort: Bergatorp

Re: Profilen

Inlägg av bergatorparen »

Kan inte annat än hålla med. :thumleft:
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
rod02
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2637
Blev medlem: lör 20 dec, 2008 02:01

Re: Profilen

Inlägg av rod02 »

Det finns de som fått dyra saker stulna, när de lämnat för mycket uppgifter. Trots jag inte har en ferrari i pannrummet vill jag vara återhållsam.

Nu åker vi på semester. Vad signalerar det till tjuvarna.....
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
stereotypen
Energiprofet!
Inlägg: 407
Blev medlem: sön 01 jul, 2012 21:53
Ort: Nässjö

Re: Profilen

Inlägg av stereotypen »

Tveksamt om pelletsbrännare och panna är intressant för tjyvar och annat sattyg.

Sedan så uppger du ju ingen exakt position.
CTC1100 -00 (alla turbolatorer i) med Bio Viking -06 (A18)
Startdos: ca80 gr, RGT 140°
Veckoförråd, 6 m insatasrör 120 mm.
Hus: Tegelvilla 1 pl m källare, 2x89 kvm. från -63.
danei
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2279
Blev medlem: ons 04 aug, 2010 13:13

Re: Profilen

Inlägg av danei »

Jag gissar att det är bland annat mig ni syftar på.

Har jag ställt en fråga utan att skriva relevant fakta?

När jag svarar på frågor så är det min kunskap som är relevant, inte vad jag har i pannrummet för tillfället.
Var jag bor vill jag inte skylta med. Jag håller mig undan från Facebook och likande också.

Regel nr:3 nämner nya medlemmar som vill ha svar på frågor. Jag känner mig varken ny eller särskilt frågvis.
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Re: Profilen

Inlägg av Roli »

Danei:
Du läser alltid det som är skrivet till din fördel..... Även om du inte är ny medlem så kan det vara bra när du svarar/besvarar att andra som läser dina inlägg kan se vad du har för brännare/panna. För man svarar lite olika utifrån egna erfarenheter och indirekt brännertyp.
Även bostadsort kan i vissa fall vara intressant men brännartyp och pannfabrikat/modell är den viktigaste uppgiften.
Men ingen går att tvinga :( och än så länge har vi en viss fri vilja att nästan bete oss hur som helst. Dessutom går det inte att skriva regler så att de gäller/går att läsa så att de täcker in alla tänkbara fall/infallsvinklar/tolkningar mm mm.

Men vill man vara en "tillkrånglare" så fortsätt på den vägen men du tappar i förtroende på forumet och många tröttnar på att diskutera/besvara/motivera/argumentera osv. dina inlägg, vilket ju är tråkigt då de flesta här på forumet "brinner" för det de är intresserade av och vill hjälpa mm på sitt sätt ( som ibland inte passar alla)..... :|
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Användarens profilbild
GoForIt Pellets
Pannrumstomte!
Inlägg: 1904
Blev medlem: ons 16 feb, 2005 18:00
Ort: Skillingaryd

Re: Profilen

Inlägg av GoForIt Pellets »

danei skrev:Jag gissar att det är bland annat mig ni syftar på.

Har jag ställt en fråga utan att skriva relevant fakta?

När jag svarar på frågor så är det min kunskap som är relevant, inte vad jag har i pannrummet för tillfället.
Var jag bor vill jag inte skylta med. Jag håller mig undan från Facebook och likande också.

Regel nr:3 nämner nya medlemmar som vill ha svar på frågor. Jag känner mig varken ny eller särskilt frågvis.
Ja, jag tycker att du ofta har ganska arroganta och spydiga kommentarer på andras inlägg, där du bl.a. favoriserar din utrustning UTAN att för den skull berätta vad det är för utrustning. Senast nu i tråden där det diskuteras hur mycket spån det blir kvar i olika silos.

Vad du besitter för kunskap står ju skrivet i stjärnorna för oss andra.
Av vad jag läser så har ju bitvis ganska många andra på forumet avvikande uppfattningar mot din.

Det är ingen som har krävt att du måste ange orten du bor i. Man kan ju ex. ange länet eller landskapet. För när vi diskuterar frågor kring ex. förbrukning så är ju anläggningens placering av intresse.
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
Micke142
Stor entusiast!
Inlägg: 198
Blev medlem: fre 01 feb, 2013 20:39

Re: Profilen

Inlägg av Micke142 »

Håller med att man ska i möjligaste mån fylla i sin profil vad man har för sorts av utrustning. Är till hjälp både för dom som frågar
och svarar.

MVH Micke
ctc v25 fg ombyggd till keramik av mig själv och fyra turbolatorer,ctc kw 130 dragbegränsare,viking B16,laddomat 4030, thermomatic ec home, 135m2+83m2 uppvärmt till 22grader byggt 1964.
xdigger
Pannrumsnisse!
Inlägg: 856
Blev medlem: tor 16 dec, 2010 21:51
Ort: Eskilstuna

Re: Profilen

Inlägg av xdigger »

Många gånger skulle det vara kul att veta vilken ort folk är ifrån, mest för att man är nyfiken!
Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.
Användarens profilbild
GoForIt Pellets
Pannrumstomte!
Inlägg: 1904
Blev medlem: ons 16 feb, 2005 18:00
Ort: Skillingaryd

Re: Profilen

Inlägg av GoForIt Pellets »

Gällande orten så kan man ju i alla fall skriva vilket län det handlar om, om man av någon anledning vill vara mer anonym..
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
lövet
Lärjunge!
Inlägg: 355
Blev medlem: lör 05 mar, 2005 17:07
Ort: Fristad Västra Götaland

Re: Profilen

Inlägg av lövet »

Är det så farligt att skriva in vad man har för utrustning och var man bor när man skriver under signum eller är det bara en princip för att vara tvärt emot vad som står i reglerna för forumet.Följer man inte det så ska man inte vara här om man inte kan fylla i så enkla saker som reglerna kräver.

//Lövet ;-)
Fast: 1 Thermia Villa 90 inst.okt 97,440m slang, 290m² 1 ½ pl.med käll.byggt 58. Nu 17420kWh tot -08,pump 9636kWh -08.Oljeförb.innan 4,3-4,5m³.
Fast: 2 VB Joker,Viking Bio,Mafa Midi.Siemens Villa 2,Sanyo 123EHN,1pl.med käll.tot 206m² byggt 71.
Skriv svar