Slitna slussvingar

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Lars Rosdahl
Späd planta
Inlägg: 7
Blev medlem: tis 23 maj, 2006 21:03
Ort: Ystad i södra Skåne

Slitna slussvingar

Inlägg av Lars Rosdahl »

Märkte att rök gick bakåt till MAFA-förrådet. Nya slussvingar beställdes.
Slussvingarna är nu utbytta. De gamla, som hade en annan konstruktion än de nya, var helt uppslitna och hade inte minsta möjlighet att täta mot slusshusets väggar. Det saknades uppskattningsvis 4-5 mm på varje vinge.
Dessa vingar har upplevt följande: Totalt 30900 timmar , Pelletts 10241 timmar, 43 kallstarter , 23266 varmstarter , 16546 kg pelletts. Detta sedan pannan startades upp 2006-03-01.
Tyvärr behärskar jag inte tekniken att lägga in bilder i forumet. Bilder finns på de slitna slussvingarna.
EcoFlex startad 2006-03-01
nissetib
Stor entusiast!
Inlägg: 223
Blev medlem: tor 09 feb, 2006 17:22
Ort: Skövde

Inlägg av nissetib »

Ja bilder vill åtminstone jag se, men är lika dålig på att lägga upp bilder här...Hoppas det seglar in någon vänlig kunnig själ som vet hur man gör.
CTC Ecoflex -06. Bulkförråd och Pellvac.
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Inlägg av André »

Jag vände på mina efter 17,5 ton då dom bara var böjda men iövrigt såg dom ut som nya..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Taxen
Pannrumstomte!
Inlägg: 1663
Blev medlem: tis 03 apr, 2007 19:15
Ort: Uppsala

Inlägg av Taxen »

Lägga in bilder.
Jag använder http://my.imageshack.us/registration/
Fyll i e-post och ett lösenord,samt kön och födelseår.Klicka på register.
Om en stund skall det gå att logga in uppe till höger.
Det var ett tag sedan jag reggade mig,men det bör vara lika nu.
Efter inloggning så finns det med fet stil Upload Image.Klicka på den så kommer en ruta med där det står bläddra.Klicka på den så kommer ditt fotoalbum fram och du kan välja den bild som du vill hämta.Dubbelklicka på din bild,så lägger den sig på raden där det står bläddra.Klicka på upload och vänta.Du kommer nu att få ett eget fotoalbum på uppladdade bilder,som du sen kan kopiera hur många gånger som hellst.Klicka på I (share it) så kommer det en ruta med många alternativ,som jag endast brukar använda Direct:.Klicka på den raden så att den blir blåmarkerad.Högerklicka och sen vänsterklicka på kopiera.Nu är det klart att gå in på forumet igen :wink: Jädrans,jag glömde att ni först bör förminska era bilder till max 800x600,för annars får man ha två skärmar för att se bilder som är större :lol:
Nu har jag bilden "liggandes i musen" och vä.klickar på Img som ligger i en ruta här ovanför.Entra först ner en bit, så länken inte kommer i texten.
Det kommer då att stå Bild

Färdigt

:lol:
Förhandsgranska först innan ni skickar .
Se här vad instruktionen förde med sig :wink:

Bild
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Skriv svar