Stopp

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Taxen
Pannrumstomte!

Stopp

Inlägg av Taxen »

Vaknade i morse med 16 grader i huset.burrrr.
Visade sig att brännaren hade stannat och naturligtvis så hade det sugit ur värmen i pannan.Gjorde ren brännaren och körde skruven "manuellt" i en hink,så att jag såg till att den matade ordentligt.Tände lite papper i veddelen så att ev."kallplugg" i skorsten släppte.I med en näve pellets i brännarröret och på med slangen igen,samt på med knappen.Fick vänta en stund så processorn fick tänka en stund och sen gick den igång igen :lol: Nu tar det en stund innan jag får värme i huset,men det rullar på.

Troligtvis så är det lite spån i skruven och veckoförrådet,så att det blir dålig matning och för snålt med pellets och då blir startdosen för dålig,så att även två startförsök inte räcker.Blir till att tömma det idag,så att jag får den matning jag vill ha i fortsättningen.
Har ju min trådlösa tempmätare framför mig på bordet,så jag ser att brännaren är igång nu,med 174 grader i rökgas :wink:
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Skriv svar