Har nu nästan knåpat ihop ett program i min Mitsubishi Alpha2 "PLC"
Tänkte sätta igång och bygga lite spännnnings regulatorer men är lite osäker på vilken spänning som matas ut till: flamvakten och intern förråd sändare.
Och retur från flamvakt + internförrådets mottagare.
Går det ut 18V till dem alla? (jag är lite lat och glömsk, så multimetern brukar ligga kvar på jobbet)
-Petri-
A3 - Spänningsnivåer
A3 - Spänningsnivåer
CTC 256B + Ecotec A4
Re: A3 - Spänningsnivåer
Tror inte att irdioden som sitter i internförrådet tycker om att få 18V på ingångarna. Borde vara lägre, kanske 5V? Jag har förvisso en A3:a ståendes hemma men den är inte ansluten till nätet så jag kan inte hjälpa dig med att mäta spänningsvärden på de punkter som du efterlyser.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Re: A3 - Spänningsnivåer
Tog mig i kragen och letade fram en mutimeter.
Ir mottagare: +5V (Mätt ut från pinnarna på kretskortet.)
Ir Sändare +19.7V (Mätt i kontakten) OBS! Strömbegränsad så att dioden inte brinner upp. (~2.5V över dioden)
Optovakt: +3.5V (Mätt från pinnarna på kretskortet. Mätt över den: ca +0.5V under drift)
Ir mottagare: +5V (Mätt ut från pinnarna på kretskortet.)
Ir Sändare +19.7V (Mätt i kontakten) OBS! Strömbegränsad så att dioden inte brinner upp. (~2.5V över dioden)
Optovakt: +3.5V (Mätt från pinnarna på kretskortet. Mätt över den: ca +0.5V under drift)
CTC 256B + Ecotec A4