BL20 nivåvakt?
BL20 nivåvakt?
Jag verkar ha fått något strul med nivåvakten på min brännare, bekännaren stannar hela tiden och varnar för "fel externmatning". Men skruven går och slangen från skriven till brännaren var full med pellets igår när jag kollade. Kollar man värdena för givare i menyerna står är värdet för nivågivaren konstant på 98. Kan hoppa till ner på 56 ibland. Känns som givaren strular, behöver den rengöras eller vad kan vara fel?
Ecotec MiniQ Panna
Ecotec Bioline 20 Brännare
6x15 sfinx-vacuumrör
750 L ack.tank
Tigex 25
Themomatic CBJ
Tegelhus -69 140kvm + 140 kvm uppvärmd källare + 15 kvm uppvärmt garage
6x15 sfinx-vacuumrör
750 L ack.tank
Tigex 25
Themomatic CBJ
Re: BL20 nivåvakt?
En annan konstig sak jag märkt nu är att fläkten som sitter framför internmotorn, den lilla blå, går konstant. Alltså även när brännaren är i "vila". Det har den inte gjort innan. Skit det här, tur att det är varmt ute och solpanelerna snart är på plats... Då finns det tid att mecka fram till i höst.
Ecotec MiniQ Panna
6x15 sfinx-vacuumrör
750 L ack.tank
Tigex 25
Themomatic CBJ
6x15 sfinx-vacuumrör
750 L ack.tank
Tigex 25
Themomatic CBJ
Re: BL20 nivåvakt?
Ditt första problem låter ju som att någon av nivåvakterna är smutsig eller trasig. Detta eftersom externskruven aldrig stannar samt att du får larm för "Fel externmatning".
Betr. problemet att fläkten aldrig stannar så är det ju något annat som strular (dock funderar jag över "blå" - min är blank).
Betr. problemet att fläkten aldrig stannar så är det ju något annat som strular (dock funderar jag över "blå" - min är blank).
Jerjo
Nu: Bostadsrätt med fjärrvärme.
Tidigare: Focus PE20 (-01) + EcoTec Bioline 20 (-11), tidigare EcoTec A3 från -97