Lite smolk i glädjebägaren är det dock, jag har på sista tiden märkt att allt oftare (en-ett par gånger i veckan) så kommer det en liten pannpuff i uppstarten. Vet väl inte riktigt hur ofta det sker då jag inte är i närheten av pannan vid varje uppstart och det inte är något högljutt ljud precis. Det är ingen direkt stor pannpuff, bara mer som en liten fjutt i pannan och lite rök som siprar ut genom sotluckan. Har också märkt att det allt oftare luktar "eld" vid uppstarten än vad det gjorde första året. Kan vara att man inbillar sig, men det är den känslan som är. I morse så hade brännaren dessutom stoppat, för första gången på länge utan att orsaken var stopp i röret... Med tanke på att det har eldats väldigt mycket mer nu när kylan kom så är det inte utan att det känns som ett samband med detta.
Detta är egentligen inget som jag har haft tidigare, har kört med samma pellets hela vägen och i stort sett samma inställningar. Nu har jag förvisso inte dubbelkollat startdosen på ett tag, men får bli en koll till kvällens sotning (sotar en gång i veckan). Har ni någon gissning på vad det beror på? Startdos? Uppstartsfläkt?