Problemet är att fläkten bara brummar och snurrar ej, orkar ej komma i gång. Jag har mätt fläkten enl instruktion och får ohm-värden enligt trådar jag hittat så den verkar ok. Det går inte snurra igång fläkten även när den får 230V så spontant känns det som motorkondensatorn är kass men frågan är om fläkten kan vara kass även om den går lätt och har angivna värden?
Jag har även mätt volten vid uppstart och det förbryllar lite. Blåsningsläget ger 230v som det skall men i uppstartsfasen kommer aldrig volten över 50V, har dock aldrig mätt detta själv tidigare så det vet jag inte huruvida det förändrats.
Skulle kännas surt att köpa en ny box om det är fläkten det är fel på, lite bränt är det vid det "varma" motståndet men det kanske inte är felet i sig.
Det verkar vara ett relativt vanligt problem. Är detta något som Janfire uppmärksammat och "byggt" bort i den nya boxen eller kan det uppstå där med?
Edit: Hittade denna tråd om en felande elektrolytkondelsator, kanske är det som är problemet då http://www.pellets.info/viewtopic.php?p=133671#p133671
Någon som har lagat detta förr och har möjlighet att hjälpa till kan ju pm:a prisuppgifter

Mvh
//Kristoffer