Larm nr 2

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
slagis
Prima virke
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 04 okt, 2005 18:59
Kontakt:

Larm nr 2

Inlägg av slagis »

Hej nu har jag haft larm nr 2
(nr 1 var övertemp och brännaren full med pellets)
NR 2 i dag ingen låga detekterad

Jag tror att det var fel på rotorn den snurrade inte , fick ta ut rotorn och rengöra :cry: VARFÖR BLIR DET SÅ :?: kan man ändra något för att fixa det problemet, har kört sedan 2005-07 med brännaren.

Och hur högt ska rotorn sitta från b.plattan :?:
CTC typ252 år 1957 ,Biona med extra rör ,cykeldator pc,och pelconfig + draglucka
snillet
Pannrumstomte!
Inlägg: 1507
Blev medlem: tor 20 maj, 2004 12:08
Ort: Ytterby / Kungälv

Re: Larm nr 2

Inlägg av snillet »

slagis skrev:Hej nu har jag haft larm nr 2
(nr 1 var övertemp och brännaren full med pellets)
NR 2 i dag ingen låga detekterad

Jag tror att det var fel på rotorn den snurrade inte , fick ta ut rotorn och rengöra :cry: VARFÖR BLIR DET SÅ :?: kan man ändra något för att fixa det problemet, har kört sedan 2005-07 med brännaren.

Och hur högt ska rotorn sitta från b.plattan :?:
Finns nog olika bud på det där...säkrast fråga mbio.

Min ligger så lågt den kan, vilket är cirka 5mm från plattan HAR JAG FÖR MIG :shock: , kan vara fel , men nåt åt det hållet, helt släppt i botten är den iaf.
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Re: Larm nr 2

Inlägg av André »

snillet skrev:
Finns nog olika bud på det där...säkrast fråga mbio.

Min ligger så lågt den kan, vilket är cirka 5mm från plattan HAR JAG FÖR MIG :shock: , kan vara fel , men nåt åt det hållet, helt släppt i botten är den iaf.
Mbio kanske vet de nu för i januari -05 visste dom inte.. :roll:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
pitch
Stor entusiast!
Inlägg: 212
Blev medlem: sön 20 mar, 2005 09:47
Ort: N Fjollträsk (Märsta/Arlanda)
Kontakt:

Re: Larm nr 2

Inlägg av pitch »

slagis skrev: Jag tror att det var fel på rotorn den snurrade inte , fick ta ut rotorn och rengöra :cry: VARFÖR BLIR DET SÅ :?: kan man ändra något för att fixa det problemet, har kört sedan 2005-07 med brännaren.
Hittade du någon anledning till varför rotorn kan ha fastnat? Inga större "partiklar", stenar eller dyl. som kan orsakat stoppet? Hur såg innehållet i sintrings skålen ut?
Jag fick samma larm när min motor till rotorn lämnat in vilket är förståeligt men om rotorn snurrar efter rengöring borde det funnits något som låst den när larmet inträffade.

/Pitch
Äntligen ägare till en Biomatic 20+ med hembyggt förråd (1/2 bulkförråd)
slagis
Prima virke
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 04 okt, 2005 18:59
Kontakt:

rotor

Inlägg av slagis »

jag hittade inte någon sten mm det var lite sot och avlagringar på axeln
min rotor har man höjt ca 3 mm från botten av axel hållet.
ska ringa mbio i dag tänkte jag se vad jag får för svar :roll:
CTC typ252 år 1957 ,Biona med extra rör ,cykeldator pc,och pelconfig + draglucka
slagis
Prima virke
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 04 okt, 2005 18:59
Kontakt:

Re: rotor

Inlägg av slagis »

slagis skrev:jag hittade inte någon sten mm det var lite sot och avlagringar på axeln
min rotor har man höjt ca 3 mm från botten av axel hållet.
ska ringa mbio i dag tänkte jag se vad jag får för svar :roll:
Ringde mbio idag :roll: man ska höja rotor lite typ 3mm ,,men varför min stannade kunnde dom inte svara på .men fick ett trevligt bemötande :lol:
CTC typ252 år 1957 ,Biona med extra rör ,cykeldator pc,och pelconfig + draglucka
Skriv svar