Min brännare larmade för "pellets saknas", hade tappat en arbetshandske i förrådet , vilken orsakade stopp.
I övrigt har brännaren fungerat u.a sedan 2004-12-01
Elda på!
Oscar
Driftstopp Thermia
Den mänskliga faktorn är ett vanligt fel på många brännare, oberoende av fabrikat 

Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Katten...
...den mänskliga faktorn? 
Igår när jag kom hem tyckte jag det var kyligt i huset men vi hade varmvatten i kranen så jag funderade inte mer på det. Men någon timma senare kände jag på elementen och det var kalla.
Gick ner till pannan och såg efter lite efterforskningar att knappen till radiatorerna var avstängd, medan den till varmvatten fortfarande var på.
Enligt min teori är det katten som stängt av knappen när han tagit ett kliv på slangen som går ner till brännaren och på så vis också kommit åt knappen i sin iver att lägga sig på en varm och skön panna. Någon annan förklaring finns helt enkelt inte

Igår när jag kom hem tyckte jag det var kyligt i huset men vi hade varmvatten i kranen så jag funderade inte mer på det. Men någon timma senare kände jag på elementen och det var kalla.
Gick ner till pannan och såg efter lite efterforskningar att knappen till radiatorerna var avstängd, medan den till varmvatten fortfarande var på.
Enligt min teori är det katten som stängt av knappen när han tagit ett kliv på slangen som går ner till brännaren och på så vis också kommit åt knappen i sin iver att lägga sig på en varm och skön panna. Någon annan förklaring finns helt enkelt inte

Har du en Biomatic så behöver inte knappen för varmvatten vara på. Det kommer bara att medföra att cirkulationspumpen går konstant. Är den rätt installerad så sitter det en flödesgivare (vit fyrkantig klump 4x4x4 cm) på ledningen för utgående varmvatten som startar pumpen när du behöver varmvatten.
Hus 1: Pellets: Thermia Biomatic 20+, 7m3 bulkförråd i trädgården.
Hus 2: Ved: Baxi Solo Innova 30, 80ha vedförråd i skogen.
Hus 2: Ved: Baxi Solo Innova 30, 80ha vedförråd i skogen.