Enligt manualen till Biomatic 20+ ska Driftsläge kunna alternera mellan Från, Startfas, Stopp, Varmhållning, Hög, Låg, Min, El.
Har aldrig sett att den kör i varmhållning. Efter Hög går den till Stopp och därefter Från. Dock verkar den köra varmstarter då jag har 2 kallstarter och 12 varmstarter (på min begränsade drifttid). Är det en bug i manualen?
Tittar man i synglaset så ser jag heller ingen glöd, men det kanske man inte gör?
Driftsläge = Varmhållning??
Driftsläge = Varmhållning??
Biomatic 20+, Thermias shunt + innegivare, 200l plasttunna som förråd. 150 kvm 1 1/2 plan. Bygger vacuumtransport.
-
- Fröträd
Jag tror att "Varmhållning" är då pannan underhåller sin glöd genom att pytsa in lite pellets och blåsa på. Det gör den styrt av en parameter som heter "Glödhållning tid" som finns under EFFEKT-menyn.
Där ställer man in hur många minuter den väntar mellan varmhållningstillfällena.
Om pannan används och lastas litegrann går den dock så ofta i "vanlig" drift att det inte finns behov av att underhålla glöden med "Varmhållning".
Där ställer man in hur många minuter den väntar mellan varmhållningstillfällena.
Om pannan används och lastas litegrann går den dock så ofta i "vanlig" drift att det inte finns behov av att underhålla glöden med "Varmhållning".
Biomatic 20+, 800 liter veckoförråd, Thermomatic Combi shuntstyrning.
Aha! Där ramla det ner en femöring!per pellet skrev:Jag tror att "Varmhållning" är då pannan underhåller sin glöd genom att pytsa in lite pellets och blåsa på. Det gör den styrt av en parameter som heter "Glödhållning tid" som finns under EFFEKT-menyn.
Tack för infot!

Biomatic 20+, Thermias shunt + innegivare, 200l plasttunna som förråd. 150 kvm 1 1/2 plan. Bygger vacuumtransport.